בחמש עשרה השנים האחרונות, עם ריבוי הבנייה הגבוהה והקושי בטיפול בבניינים מרובי דירות, יותר ויותר בתים משותפים עוברים מוועד הבית המסורתי, לניהול הבית באמצעות חברה חיצונית.

כלים
ועד הבית המסורתי-אאוט. עוברים לאחזקת מבנים ע"י חברת ניהול חיצונית
ועד הבית המסורתי-אאוט. עוברים לאחזקת מבנים ע"י חברת ניהול חיצונית

קובי גיעאן, המנכ"ל והבעלים של חברת "על כנפי נשרים", מסביר כי הטרנד שנותר פופולארי מאז החל כשבעלי הבתים הוותיקים החלו לעזוב את הדירות בכדי להשכיר אותן, "כלומר בניינים רבים מאוכלסים בשוכרים שלא באמת אכפת להם מניהול הבניין ואחזקתו, הם בוודאי לא יתנדבו לשמש כוועד הבית. כך או כך, חברת ניהול משפרת את איכות החיים של הדיירים וכולם יוצאים מרוצים מהבחירה".

השירותים אותם מבצעת חברות ניהול, בין אם מדובר בבית פרטי או בניין, כוללים גינון ואינסטלציה, חשמל ותחזוקת מערכות לגילוי אש ומערכות סולאריות, פיקוח על שירותי ניקיון ותחזוקת המעלית לצד מעקב אחר התשלומים השוטפים לרבות חשמל ומים וכן טיפול בבעיות שאינן צפויות כמו פיצוץ בצנרת הבניין, סתימת ביוב וכיוב'.

"היתרונות ברורים", מסכם ג'יעאן, "המבנה מתוחזק היטב, מינימום תקלות, ניקיון ללא פשרות, שקיפות בהתנהלות, פתרונות מיידים וזמינות לכל אורך היממה. כל אלה חשובים לדיירים שמחפשים שקט, סביבה נקיה ואיכות חיים".