ביתנו הוא המקום בו אנחנו מבלים הרבה מהזמן שלנו. אנחנו חוזרים אליו אחרי יום הלימודים או העבודה, נמצאים בו בשעות הפנאי תוך צפייה בטלוויזיה או קריאה בספר, מבלים בו עם המשפחה, מארחים בו חברים ובני משפחה והרבה מזכרונותינו קשורים אליו. ולכן, כדי שהבית יהווה מקום נעים והרמוני עבורנו, שכיף לנו לשהות בו, מומלץ לעצב אותו בהתאם.

כלים

אנשים שונים מעדיפים סגנונות עיצוב שונים אבל יש כמה דברים שהופכים כל בית לכזה המקנה תחושה ביתית, משפחתית ונעימה: רהיטים נוחים, "זריקות" של צבע (באמצעות שימוש בכריות, שטיחים וחפצי נוי צבעוניים), תמונות משפחתיות התלויות על הקירות וביטוי האישיות שלנו באמצעות שימוש בצבעים שאנחנו אוהבים, קישוטים הקשורים לתחביבים שלנו וכו'. דרך נוספת להפוך את הבית לנעים ומזמין היא שילוב אלמנטים של עץ, שמעניקים אווירה טבעית וקלאסית לבית. להלן כמה דוגמאות לדרכים בהן תוכלו לשלב עץ בעיצוב הבית שלכם.

רהיטי עץ

אחת הדרכים הפשוטות והזולות ביותר לשלב עץ בעיצוב הבית היא שימוש ברהיטי עץ: שולחנות עץ, כסאות עץ, ספות עם בסיס מעץ, מדפים מעץ, ארונות מעץ, כונניות מעץ ועוד. גווני העץ משתלבים יפה עם כל הצבעים ועם רוב הסגנונות העיצוב. רהיטי עץ יכולים להתאים לכל חדר ואף לריהוט גן (אם כי יש במקרה כזה יש לבחור בעץ עמיד לפגעי מזג האוויר, כמו עץ אלון).

דלתות עץ

שימוש בדלתות עץ שובר את האחידות בצבע בו צבוע הבית (שכן במקרים רבים הדלתות צבועות בצבע הקירות) ומעניק לו מראה הרמוני ומזמין. דלתות הן אלמנט בולט בבית, ולכן דלתות עץ בהחלט ישפיעו את המראה הכללי. אפשר להשתמש בדלתות עץ פשוטות, או בדלתות עץ מעוצבות עם עיטורים, פסי רוחב, ידיות מיוחדות ועוד.

תריסי עץ

תריסי עץ מעניקים לבית מראה וינטאג' קלאסי ויוקרתי ומוסיפים לו חמימות. יש כיום סוגים רבים של תריסי עץ שניתן לבחור מהם: תריסי גלילה בצורת אקורדיון, תריסי גלילה חשמליים, תריסים הנפתחים לצדדים, תריסים עם שלבים קבועים, תריסים עם שלבים נפתחים ועוד. בבחירת תריסי עץ חשוב לבחור בסוגי עץ עמידים, כגון אורן, אלון, ארז, טיק או מהגוני.

רצפת פרקט

אם אתם מעוניינים בלוק דומיננטי של עץ, פתרון מצוין לכך הוא ריצוף הבית בפרקט. זה יכול להיות פרקט אמיתי או למינציה, אבל המראה שיתקבל יהיה דומה. רצפת פרקט מעניקה לבית מראה כפרי וחמים – והחמימות לא מתבטאת רק במראה: אם הפרקט מעץ אמיתי, הוא מעניק לבית בידוד מצוין מקור ומחום.

חפצי נוי מעץ

דרך קלה לשלב אלמנטים של עץ בבית היא קישוטו באמצעות חפצי נוי מעץ. אלה יכולים להיות פסלונים, אגרטלים, מוביילים, קערות נוי, שעונים עתיקים, מעמד לעיתונים, קולבים למעילים, מתלה מפתחות, תאריכון עץ שולחני, קופסאות עץ דקורטיביות ועוד.