תביעה: נעלה את בעלה מחוץ לביתם, ומטלטלת את ילדיהם בדרכים במטרה לקבוע עובדות בשטח במהלך תקופת הליך המהו"ת שנכפה על הצדדים

עו"ד ונוטריון ליאן קהת
עו"ד ונוטריון ליאן קהת

חוק המהו"ת החדש, הכופה על בני זוג המעוניינים להתגרש הליך גישור ממושך, מתחיל להוליד תופעות ייחודיות וקיצוניות. כך למשל נחשף בבקשה לסעד זמני אותה הגישה בימים אלה עו"ד ליאן קהת לביהמ"ש לענייני משפחה.

בבקשה נחשפו מספר דרכים מקוריות ואכזריות בהן נוקטת האישה על מנת להרחיק את האב מילדיהם התאומים, למעשה תוך ביצוע עקירה בפועל ('הגירה פנימית') לעיר הולדתה בצפון הארץ, מבלי לקבל על כך רשות מבית המשפט.

לדברי עו"ד קהת, האישה לא מרשה לבעלה להתקרב לתאומים בני השנתיים, מסרבת לאפשר לסבים מצד האב לראות את הנכדים, ולא מאפשרת לתאומים לשהות בגן ביישוב בו הם גרים, כמוסכם בין הצדדים - בכל פעם בתואנה מקורית אחרת.

"למעשה, האישה השתלטה על ילדיהם של בני הזוג, נוסעת עימם בכל יום לבית הוריה בצפון הארץ, ואף רשמה אותם לפעוטון בעיר" אומרת עו"ד קהת. "היא נמנעת מלשים את הילדים בגן, כל פעם בתירוץ מקורי אחר. פעם שניהם "חולים". פעם אחרת יש בר מצווה לבן משפחה – ועוד ועוד".

לדברי עו"ד קהת, ניסיונות האישה להרחיק את הבעל מהילדים הפכו לכה קיצוניים, עד שהוא מצא את עצמו מספר פעמים נעול מחוץ לדירת השניים, מבלי שיורשה לו להיכנס. כמו כן, איימה האישה על הגבר פעמים רבות כי תתלונן עליו למשטרה על אלימות אם ינסה לבלות זמן עם הילדים.

לדברי עו"ד קהת, החוק החדש המחייב בני זוג להליך גישור ממושך בן ארבע פגישות, תוך הגבלת יכולתו של בית המשפט להיכנס במהירות לעובי הקורה – גורם לתופעות מכוערות שכאלה, שמצד אחד לא מפרות את הליך הגישור באופן ישיר, אך מצד שני קובעות עובדות בשטח, שלאחר תום הליך הגישור יהיה קשה לשנותן.

עו"ד קהת הגישה בימים אלה בקשה לביהמ"ש לענייני משפחה, למתן סעד זמני, לפיו ייכפה על האם לאפשר את הגעתם של התאומים לגן אליו הם רשומים בישוב מגוריי ההורים, וכמו כן, ייאסר על האם לטלטל את הפעוטות פעמים כה רבות בשבוע לבית הוריה בצפון.