לראשונה כתוצאה מהסכם העקרונות לצמצום תופעת עובדי הקבלן מיולי 2015 נקלטו להעסקה ישירה עובדי תאגיד הבריאות של בית החולים, ביניהם: עובדי מעבדה, עובדי מנהל ומשק, אחיות ועובדות סוציאליות

כלים
צילום: דוברות ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "במהלכים של קליטה להעסקה ישירה, אנו לא רק מחזירים את הכבוד האנושי לעובדים אלא תורמים להגברת השוויון ומתקנים את העיוותים שפוגעים ביכולתה של מערכת הבריאות לתת שירות טוב לאזרח"

מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה ד"ר ארז און: "אנו מברכים על יוזמת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לרווחתם של העובדים, ושמחים להיות הנחשון שאחריו יבואו בתי החולים האחרים".

"צעד אחרי צעד, אנו ממשיכים לעשות שינוי שהוא לא פחות ממהפכה חברתית", כך אמר הבוקר (ד') יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בטקס שבמהלכו למעלה מ-50 עובדי תאגיד הבריאות ("קרן המחקרים") של המרכז הרפואי פדה-פוריה הועברו להעסקה ישירה ונקלטו לשירות המדינה.

נזכיר כי פדה-פוריה הוא המרכז הרפואי השני בארץ שקולט עובדים להעסקה ישירה במסגרת יישום הסכם העקרונות לצמצום תופעת עובדי הקבלן מיולי 2015, לאחר שבשבוע שעבר נקלטו כ-300 עובדי קבלן המועסקים כעובדי ניקיון בבית החולים אסף הרופא.

בשונה מאסף הרופא, בטקס שנערך בפדה-פוריה נקלטו לראשונה לא רק עובדי קבלן המועסקים בתחום הניקיון אלא עובדים מתחומים נוספים המועסקים במתכונת של מיקור חוץ בתאגיד הבריאות של בית החולים, ביניהם: עובדי מעבדה, עובדי מנהל ומשק, אחיות ועובדות סוציאליות.

ניסנקורן אמר בנאומו כי "במהלכים של קליטה להעסקה ישירה, אנו לא רק מחזירים את הכבוד האנושי לעובדים אלא תורמים להגברת השוויון ומתקנים את העיוותים שפוגעים ביכולתה של מערכת הבריאות לתת שירות טוב לאזרח. העסקת עובדים באמצעות קבלנים וקרנות מחקר, יוצרת הקצאה שגויה של תקנים ופוגעת בנגישות שירותי הרפואה בפריפריה – אלו הם דברים שחייבים לפתור. צמצום צורות העסקה פוגעניות משמעותו צמצום פערים בחברה הישראלית, לכן בכוונתי להמשיך ולפעול בנחישות ליישום הסכם העקרונות מיולי 2015, עד שנביא לקליטה מלאה של אלפי העובדים הכלולים במתווה התכנית".

מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה, ד"ר ארז און, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי: "המרכז הרפואי פדה – פוריה צועד קדימה ומוביל באיכות ובשירות הודות לצוות העובדים המקצועי, המיומן והמסור. אנו מברכים על יוזמת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לרווחתם של העובדים, ושמחים להיות הנחשון שאחריו יבואו בתי החולים האחרים".

בטקס שהובילו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנהל המרכז הרפואי ד"ר ארז און, לקחו חלק גם: יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מנהל אגף בכיר (מערכת הבריאות) מנציבות שירות המדינה יוני דוקן, יו"ר ההסתדרות במרחב כנרת עו"ד אבי גבאי, המנהל האדמיניסטרטיבי של פדה-פוריה, המשמש גם כמנהל תאגיד הבריאות של בית החולים, שמעון סבח, יושב ראש הוועד הארצי של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים אלי בדש, ויושב ראש ועד העובדים בבית החולים פוריה רחמים חומוס.

מהלך קליטת העובדים להעסקה ישירה בבתי החולים הממשלתיים קרם עור וגידים כחלק מיישום הסכם העקרונות לצמצום תופעת עובדי הקבלן שנחתם ביולי 2015, בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון. התכנית של ניסנקורן וכחלון כוללת מתווה רב שנתי למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ו"כתף אל כתף" לשירות המדינה והרשויות המקומיות, ולשיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך.

על פי ההסכם של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון, כ-1,500 עובדי קבלן המועסקים בתחום הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים צפויים להיקלט להעסקה ישירה כבר בעתיד הקרוב. בנוסף לכך, בארבע השנים הקרובות צפויים להיקלט להעסקה ישירה כ-5,000 עובדים המועסקים כיום באמצעות תאגידי בתי החולים במתן שירות הכלול בסל הבריאות.

המרכז הרפואי פדה-פוריה נבחר להיות אחד משלושת בתי החולים החלוצים שמובילים את ביצוע תהליך הקליטה, לצורך הטמעת המודל ביתר בתי החולים הממשלתיים. בית החולים הבא שבו ייושם המהלך הוא בית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה.