שני קראוונים, מכולה ומשטחי בטון שהוצבו ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה באור עקיבא, פונו עצמית ע"י מסיג הגבול, שניסה להשתלט על הקרקע, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הפולש נאלץ להתפנות מהשטח לאחר שמפקחי הרשות הגישו נגדו תלונה במשטרה והחלו בהוצאת צו לפינוי הקרקע

כלים
פלישה לאדמות המדינה באור עקיבא, פונתה עצמית על ידי מסיג הגבול, תושב העיר, שהשתלט על השטח
פלישה לאדמות המדינה באור עקיבא, פונתה עצמית על ידי מסיג הגבול, תושב העיר, שהשתלט על השטח

פלישה לאדמות המדינה באור עקיבא, פונתה עצמית על ידי מסיג הגבול, תושב העיר, שהשתלט על השטח. מסיג הגבול השתלט על קרקע הציבורית, שייעודה למגורים, ללא היתר ובניגוד לחוק, יצק במקום משטחי בטון והציב על הקרקע שני קראוונים ומכולה.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

בעקבות איתור מסיג הגבול מסרו לו מפקחי רשות מקרקעי ישראל התראה לפינוי השטח ואף הגישו נגדו תלונה במשטרת חדרה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

בנוסף, הזהירו המפקחים את הפולש כי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו יוצא כנגדו צו סילוק פולשים פינוי הקרקע, יוגשו נגדו תביעות כספיות בהן יידרש להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות הפעלת כוח האדם והציוד המכני הנדסי.

לאחר שנוכח בנחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע ולהחזירה לציבור, החליט הפולש לפנות את הקרקע כדי להימנע מתביעות פליליות וכספיות. הפולש הרס את משטחי הבטון, פינה את הקראוונים והמכולה מהמקום וניקה את השטח. מפקחי רשות מקרקעי ישראל החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילטי אזהרה המתריעים מפני פלישות חוזרות.

"מדובר בפשיעה כלכלית וסביבתית כנגד הציבור, כאשר פולש משתלט לשימושו הפרטי באופן בלתי חוקי על הקרקע הציבורית. מפקחי הרשות מטפלים מדי שנה במאות מיקרים כאלו, ומצליחים להשיב לציבור קרקעות שערכן מאות מיליונים, אם לא מיליארדי שקלים. הפולש הבין את נחישות המפקחים והחליט לפנות את הקרקע בעצמו, דבר אשר חסך לו ולקופת המדינה בזבוז משאבים מיותרים. אנו קוראים לציבור לדווח לנו על מיקרים החשודים בעיניו כהסגת גבול בקרקעות ציבוריות, ניתן לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של הרשות", אומר מנהל מרחב השמירה צפון - חיפה ברשות מקרקעי ישראל, ערן ליבנה.