בין אינספור השינויים שעובר הגוף שלנו עם השנים, ירידה ביכולת השמיעה הינה אחת המדכאות ביותר, אך לצד זאת יש נחמה גדולה בעובדה שניתן להתמודד עם כך באמצעות מכשירי שמיעה.

מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה מאפשרים לשמור על איכות חיים גבוהה והמשך היקשרות נעימה ופשוטה עם כל בני המשפחה, גם הקטנים ביותר. היתרון מובן, אך מהו התהליך שיש לעבור לפני שמתקבל המכשיר?

מדוע יש צורך בבדיקות רבות?

בניגוד לתרופות או למכשירי עזר אוניברסליים (הליכונים, התקנים שונים) – מכשיר שמיעה אינו "מוצר מדף" אותו ניתן לרכוש ולהתחיל להשתמש בו מידית. מדובר במכשיר שדורש התאמה ספציפית לכל אדם, על פי מצב השמיעה שלו, וכן של מצבו הבריאותי הכללי. באופן כללי, זהו מכלול הבדיקות שיש לעבור על מנת לקבל מכשירי שמיעה למבוגרים: • בדיקות כלליות של רופא אף אוזן גרון • בדיקה של הטבות ביטוחיות במסגרת מכוני שמיעה שונים • התאמת מכשיר הנותן את התוצאות הטובות ביותר חשוב לשים לב שעבור מבוטחי קופות שונות יש תנאים שונים, וכדאי מאוד להשקיע את הזמן בבדיקה של הזכאויות של האדם הקרוב לכם הזקוק למכשיר שמיעה.

האם חייבים לבחור מכשיר שמיעה מתוך ההיצע שמוצע על ידי הקופה?

לאחר שכל הבדיקות מסתיימות, אנשים רבים מוצאים את עצמם בפני דילמה: האם לקחת את המכשיר שהכי מתאים לדרישות שנחשפו במהלך הבדיקות, אך שאינו כלול בקופה או שסכום ההשתתפות העצמית עליו הינו גבוה ביותר – או להשקיע יותר ולרכוש באופן פרטי? ראשית כל, תמיד כדאי לעבור בדיקות גם בסקטור הפרטי, משום שצעד זה מאפשר לקבל את התשובות הכי אובייקטיביות. בנוסף, כאשר רוכשים מכשירים שדורשים החלפה מהירה, הזכאות של הקופה יכולה להיות פחות משתלמת, כיוון שיש הגבלה על תדירות החלפת המכשיר (לדוגמא, מכשירי שמיעה למבוגרים מעל גיל 65 המבוטחים בשירותי הבריאות הכללית ניתנים להחלפה אך ורק פעם בשלוש שנים).

פרטים נוספים לשים לב אליהם בעת רכישת מכשיר השמיעה

בסופו של דבר, הבחירה של המכשיר תתבצע במסגרת מכון שמיעה שעשוי להשתייך לקופה מסוימת או במכון פרטי. מה שחשוב הוא למצוא את המקום היציב והאמין ביותר, כזה שנמצא מספיק קרוב למקום המגורים, שפועל שנים רבות ושהסיכויים לכך שהוא ייסגר במפתיע קטנים יחסית. כמו כן, חשוב מאוד לשים לב לאחריות שחלה על כל מכשיר. לעיתים תשלום חד פעמי עבור מכשיר יקר ואיכותי במיוחד מהווה את ההשקעה החכמה ביותר בתחום מכשירי שמיעה למבוגרים, משום שהוא מאפשר להחליף ולשדרג ונותן חופש פעולה רב יותר מאשר ההיצע המצומצם של קופות החולים.