כמעט בכל תחום שניתן לחשוב עליו מעולם עיצוב הפנים עומד בפנינו כיום מגוון רחב ועשיר של אפשרויות. מצב זה בא לכדי ביטוי כאשר אנחנו עורכים שיפוץ כללי בבית או בדירה בהם אנו מתגוררים, כמו גם כאשר בונים או רוכשים בית חדש ומתחילים לעצב ולבחור פריטים שונים לפנים ולחוץ.

כלים
דלתות כניסה מעוצבות
דלתות כניסה מעוצבות

כך, גם בתחום כמו דלתות כניסה לבית ודלתות פנים, תחום אשר עשוי להיראות פשוט ובסיסי, קיים מבחר רב המאלץ אותנו לחשוב טוב על המאפיינים הרצויים השונים עבור דלתות לבית. מהם המאפיינים העיקריים הרצויים בדלתות לבית ועל מה כדאי לשים דגש?

ביטחון ובטיחות – דלתות כניסה חזקות ומאובטחות

בין אם ביטחון חשוב בעינינו יותר מכל דבר אחר ובין אם לא, זו נקודה שכדאי לקחת בחשבון – על דלת הכניסה שאנחנו בוחרים לבית להיות חזקה ומאובטחת, כזו אשר לא יוכלו לפרוץ בקלות. ניתן למצוא כיום מגוון רחב של דלתות כניסה מעוצבות, כאשר עובי הפלדה אינו בהכרח השיקול המרכזי שעלינו לקחת בחשבון – לא מדובר כאן בכספת לבנק, אלא בבית שלנו. ניתן למצוא כיום דלתות פלדה מאובטחות אך עדיין אלגנטיות, כאלו אשר אינן בעובי מופרז ואינן כבדות במיוחד, אך בכל זאת מאובטחות ואינן ניתנות לפריצה בקלות.

בהקשר זה חשוב לשים לב גם למספר המנעולים הקיימים באותה דלת. מי שחושש במיוחד מפריצות יכול לרכוש דלת המכילה שניים או שלושה מנעולים, כאשר בחלק מן הדגמים ניתן להזמין במיוחד עוד צילינדר או שניים לבטיחות מרבית.

עיצוב – דלתות כניסה מעוצבות ואסתטיות

הנקודה הבאה היא כמובן עיצוב הדלתות – גם אם נלך על דלת כניסה מאובטחת וחזקה מפלדה, זה ממש לא אומר שעלינו לוותר על הנראות – דלתות כניסה מעוצבות מגיעות כיום במגוון רחב של סגנונות, חלקם גרנדיוזיים ובולטים וחלקם עדינים ומינימאליים יותר מבחינת סגנון העיצוב. חשוב לקחת בחשבון את חזית הבית (צבע הקירות, עיצוב הבית עצמו, אביזרים שונים בקדמת הבית ובחצר הקדמית וכו') ולוודא כי אנו בוחרים דלת מעוצבת אשר מתאימה למראה הכללי של הבית. דלתות הכניסה הן הדבר העיקרי והראשון שרואים בכניסה לבית, ולכן כדאי להשקיע יתר מחשבה בעת בחירתן.

אחידות והתאמה לעיצוב הפנים – בחירת דלתות פנימיות

מה בנוגע לבחירת דלתות פנים לחדרים השונים בתוך הבית? כאן העסק מתחיל להיות טיפה יותר מורכב, שכן לחדרים שונים נרצה דלתות פנים מסוגים מעט שונים.

אך גם כאן כבר חשבו בשבילנו על הכל – ניתן לרכוש סטים של דלתות פנים אשר אינן זהות לחלוטין, אך מתאימות אחת לשנייה. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את כלל עיצוב הפנים של הבית, ולוודא כי דלתות הפנים שאנו רוכשים מתאימות לסגנון העיצוב בפנים הבית. התאמה כללית מבחינת צבע וסגנון עיצוב היא פשוטה יותר ממה שנראה – עבור בית המתאפיין בעיצוב פנים כפרי ו"טבעי" (שימוש רב בעץ, צבעים חמים וכד') נפנה ישירות לדלתות פנים מעץ. לעומת זאת, בבית אשר עיצוב הפנים שלו אלגנטי, נקי ויוקרתי יותר (שימוש רב יותר במתכת, קווים חדים ונקיים וכד') נרצה דלתות פנים תואמות המעוצבות באותה רוח.

לסיכום, תחום הדלתות בעיצוב הפנים שופע כיום בעיצובים שונים, המאפשרים לנו להתאים את הדלתות, הן בכניסה לבית והן בחדרים הפנימיים, לעיצוב הכללי של הבית. זאת, כמובן, תוך הקפדה על ביטחון, על ידי דלתות חזקות ומאובטחות לכניסה הקדמית והאחורית לבית.