צוות גרינפיס רוסיה הותקף הלילה על-ידי 8 גברים חמושים באלות, סכינים ורובים. התוקפים: "אם לא תתפנו עד הזריחה – לא יראו אתכם יותר". הפעילים הגיעו להיאבק בשריפות המשתוללות בדרום רוסיה

כלים
צוות גרינפיס רוסיה הותקף הלילה על-ידי 8 גברים חמושים במחנה בו היו בדרום רוסיה
צוות גרינפיס רוסיה הותקף הלילה על-ידי 8 גברים חמושים במחנה בו היו בדרום רוסיה

​דיווח: צוות גרינפיס רוסיה הותקף הלילה על-ידי 8 גברים חמושים במחנה בו היו בדרום רוסיה. כאשר לעובד גרינפיס (Michael Kreindlin) נגרם זעזוע מוח והוא סובל משבר באפו ומתנדב נוסף (Andrey Polomoshnov) סובל ככל הנראה משבר בצלע. התוקפים חתכו את האוהלים, חיבלו ברכבים והשליכו רימון הלם על אחד מהם ואף בזזו ציוד יקר ערך.

"התוקפים טיפסו על הגדר חמושים באלות, סכינים ורובים. ניסיתי לעצור אותם אך הם איימו עליי עם אקדח, הצמידו אותי לקרקע, ירו בצמוד לראשי ושפכו נוזל כימי עליי. הם אמרו שאם לא נתפנה מכאן עד הזריחה – לא יראו אותנו יותר. הם קראו לנו פרו-מערביים והכו את חברי הצוות", דיווח ראש הצוות המיוחד של גרינפיס לכיבוי שריפות ברוסיה, גריגורי כוכקסין (Grigoriy Kuksin).

פעילי גרינפיס דיווחו למשטרה ולשרותי העזרה ראשונה והחליפו את מיקומם למען ביטחונם האישי. הם מוכנים לשתף פעולה עם החקירה ולסייע למציאת התוקפים. ביחד עם ארגוני סביבה נוספים, גרינפיס רוסיה ימשיך להיאבק בשריפות המשתוללות בדרום רוסיה.

צוות מיוחד של גרינפיס רוסיה הגיע למחוז קרסנודאר (Krasnodar) ב- 5 בספטמבר כדי לסייע לרשויות ולפעילי הסביבה להיאבק באש המשתוללת באזור, שהרשויות מתקשות למנועה או להגבילה.

מטרת המשלחת של גרינפיס היא למנוע את השריפות הפורצות מדי שנה באזור בעל החשיבות האקולוגית הרבה, הביצות ואגמי המלח בחוף במחוז זה.