רוצים לעצב לילד שלכם חדר חלומי ומיוחד ממש כמו באגדות? הגעתם אל המקום הנכון. במאמר זה תמצאו 5 טיפים חשובים ויעילים שיסייעו לכם להגשים לילדכם את כל החלומות עם חדר מיוחד במינו שהוא לא ירצה לצאת ממנו.

כלים
עיצוב חדרי ילדים
עיצוב חדרי ילדים

חשבו קודם כל על הילד

פעמים רבות, כאשר הורים מתחילים לחשוב בכלל עיצוב חדר ילדים, הם מתרשמים מתמונות של חדרים מעוצבים באינטרנט ושוכחים לבדוק האם העיצוב הזה בכלל מתאים לילד שלהם. לדוגמא, אתם יכולים לראות חדרים מרשימים ומיוחדים בקונספט של באטמן ובצבעי שחור ולבן, אשר מתאימים מאוד לבתים בסגנון מודרני והפכו להיות פופולאריים במיוחד לאחרונה, אך בפועל הילד שלכם בכלל אינו יודע מיהו באטמן או שאינו מחבב דמותו הקודרת, והוא יהיה מרוצה הרבה יותר מחדר צבעוני עם המון מכוניות.

לכן, לפני שאתם בכלל מתחילים לבצע עיצוב חדרי ילדים, שבו עם הילד (אם הוא בגיל מתאים) ונסו להבין ממנו מה הוא היה רוצה לראות בחדר שלו. אחר כך תוכלו להתאים בין הרצונות או התחביבים שלו לתקציב שייעדתם לשם עיצוב החדר.

הגדירו תקציב מראש

אין ספק כי הורים רבים אינם חוסכים בכל הנוגע לעיצוב חדרי ילדים, ורוצים לתת לילד את החדר המרשים והמיוחד ביותר, אך חשוב להבין כי כיום אתם יכולים לעצב חדר מרשים ומיוחד לילד גם בלי להוציא על כך סכומי כסף רבים וגדולים מאוד.

עוד לפני שאתם מתחילים בעבודת העיצוב, הגדירו את התקציב שאתם יכולים להרשות לעצמכם לשם כך, ועבדו במסגרת התקציב הזה. זכרו כי כל דבר אתם יכולים לרכוש במחיר גבוה או נמוך, ולכן בצעו השוואות מחירים ונסו למצוא מוצרים המתאימים למסגרת התקציב שלכם. למשל, אתם יכולים למצוא מיטה בצורת מכונית שתעלה כמה אלפי שקלים, ולעומתה מיטה איכותית לא פחות, בעיצוב פשוט יותר, שתהיה הרבה יותר זולה. את המיטה ניתן להפוך למכונית באמצעים פשוטים יחסית, ולחסוך את ההפרש.

אל תשכחו את הקירות

לפני הכל, הקדישו מחשבה לקירות של החדר. תוכלו להשתמש באפקטים של צבע, במדבקות קיר, בציורים, בפוסטרים ססגוניים או אפילו בטפטים. עם זאת, זכרו כי הקירות מקיפים את החדר ומכתיבים במידה רבה את האווירה בו, כך שכדאי לבחור אלמנטים שילדכם יוכל להרגיש במחיצתם רגוע ונינוח, ולא כאלו שיגרמו לו לחוסר ריכוז בעת קריאה או הכנת שיעורי בית, למשל, או שיפריעו לו לישון.

בחירה נכונה של תאורה

עוד נושא חשוב שכדאי להקפיד עליו בחדרי ילדים הוא בחירה של תאורה – לפני שאתם מתרשמים ממנורה מעוצבת, בדקו קודם את עצמת האור שלה ואת התאמתה לחדר. בחדר ילדים רצוי לבחור מספר מוקדי אור: מנורת קריאה או מנורת לילה ליד המיטה, מנורה לשולחן הכתיבה ותאורת חדר מרכזית למשחקים על השטיח.