ד"ר סוניה כרכבי מהווה דוגמא לכך שבכללית הכל אפשרי ואין תקרות זכוכית והיא מונתה לתפקיד הבכיר מאוד כמנהלת מינהלת כרמל במחוז חיפה וג"מ. היא מחליפה את ד"ר שרון קמה שקודמה לתפקיד המנהלת הרפואית במחוז שרון – שומרון של כללית

כלים
ד''ר סוניה כרכבי מונתה כמנהלת מינהלת כרמל בשירותי בריאות כללית
ד''ר סוניה כרכבי מונתה כמנהלת מינהלת כרמל בשירותי בריאות כללית

בתפקיד זה היא מופקדת על השירות באיזור נרחב הכולל את יוקנעם, קרית טבעון וישובי הסביבה, שפרעם, עוספיה ודלית אל כרמל וכן ישובי הסביבה. סה"כ 126 אלף מבוטחי כללית ו-50 מרפאות עצמאיות מטעם כללית. בתפקיד זה היא מופקדת על צוות של 300 איש, בהם 85 רופאים.

ד"ר כרכבי, בת 46, נשואה ואם ל-4, מתגוררת בשפרעם. היא אוחזת בשני תארים שסיימה בהצטיינות: רפואה בטכניון וניהול מערכות בריאות באוניברסיטת חיפה. כמו כן, הינה בעלת מומחיות ברפואת משפחחה מטעם הטכניון ופעילה מאוד, יחד עם עבודתה הקלינית במרפאות, גם בהכשרת דור חדש של רופאים ומתמחים ברפואת המשפחה במסגרת הפקולטה לרפואה בטכניון.

במהלך השנים האחרונות, ניהלה שורה של מרפאות בכללית: עבלין, הרמן בקרית מוצקין ולאחרונה ניהלה את המרפאה היועצת הגדולה בנהריה.

דגש רב היא שמה על נושא הרפואה המונעת ולשם כך, אף סיימה לימודי הכשרה כמנחת קבוצות גמילה מעישון. בצד אהבת רפואה, היא אוהבת מאוד לאפות ולבשל וכנראה אם לא הייתה מאסטר רופאה, הייתה לנו מאסטר שפית.

פרופ' מ"ק חן שפירא, מנהלת מרחב חיפה וג"מ ובי"ח כרמל: "אני גאה על כי הצוות המנהל שלנו מוכיח עצמו כאיכותי ומוציא משורותיו מנהלים לתפקידים בכירים במחוזות אחרים, דוגמא ד"ר שרון קמה והצטרפותה של ד"ר כרכבי לסגל הניהול הבכיר במחוז חיפה וג"מ, מהווה עדות לכך שכללית הינו ארגון פתוח, המקדם אנשים על פי כישוריהם ומעניק הזדמנות שווה לכל מגדר ומגזר. ד"ר כרכבי מצטיינת לכל אורך דרכה המקצועית, גם בלימודים, גם בעשיה הרפואית ובעיקר בהתנהלותה האנושית כלפי מטופלים וחברים לצוות ואין לי ספק שהיא תצליח גם באתגר הניהול החדש שקיבלה לידיה."