חברת פאנקו הגישה לבית המשפט השלום בת"א, תביעה נגד הרבנות הראשית לישראל על הוצאת לשון הרע ונזיקין בסך 250 אלף ₪. בנוסף הגישו בפאנקו לביהמ"ש בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני שיורה לרבנות להסיר, מהאתר הרשמי, את "הפרסום השקרי והפוגעני" כנגדה. ביהמ"ש השלום בת"א, התייחס לבקשת פאנקו למתן צו המניעה והורה לרבנות הראשית לישראל להגיש תגובה מידית לבקשת פאנקו עוד לפני הדיון שנקבע לתאריך 04/09/2016. כמו כן ממליץ ביהמ"ש ללבן את המחלוקת בין הצדדים גם בלא צורך בהכרעות שיפוטיות

כלים

ע"פ כתב התביעה, הרבנות הראשית לישראל העלתה לאתר האינטרנט שלה פרסום שקרי ופוגעני, המנוסח באופן לקוי וברשלנות רבתי, המיועד לכלל הציבור בישראל, במסגרתו "מוזהר הציבור" כי מוצרי אלכוהול המשווקים על ידי קבוצת פאנקו ובמיוחד הוויסקי מסוג ג'ק דניאלס אינם "כשרים".

בחברת פאנקו חוששים כי הפרסום באתר הרבנות הראשית לישראל נעשה במכוון, כדי לפגוע בהם, מכיוון שהרבנות עצמה היא שהנפיקה למוצרים הנמכרים באתר תעודת כשרות, ובפרט לוויסקי ג'ק דניאלס.

זאת ועוד, הרבנות לא טרחה, קודם לפרסום באתר, לפנות לקבוצת פאנקו על מנת לקבל את תגובתה ולא הסירה את הפרסום השקרי לאחר שקיבלה פנייה בכתב מפאנקו על היות הפרסום שקרי וכי ביד פאנקו תעודת כשרות.

הרבנות לא טרחה כלל להשיב לפנייתה של קבוצת פאנקו בעניין זה עד למועד הגשת התביעה.