משפחת אבו סיאם, תושבי לוד אשר גידרו לשימושם הפרטי כשלושה דונם בבעלות המדינה נדרשים לפנות את הקרקע לאחר שמפקחי הרשות הוציאו נגדם צו סילוק פולשים. נגד המשפחה אף הוגשה תלונה למשטרה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. במידה ומשפחת אבו סיאם לא יפנו את הקרקע כנדרש, הם יפונו על ידי מפקחי הרשות בליווי כוחות משטרה

כלים
הפלישה של משפחת אבו סיאם בלוד. צילום: רשות מקרקעי ישראל
הפלישה של משפחת אבו סיאם בלוד. צילום: רשות מקרקעי ישראל

משפחת אבו סיאם, תושבי לוד, אותרו לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל תוך שהם פולשים לאדמות המדינה. בני המשפחה פלשו למגרש חקלאי בבעלות המדינה באזור פרדס שניר, מדרום לשכונת גני אביב שבלוד, גידרו אותו, יצקו רצפת בטון ונטעו עליו עצים.

מפקחי הרשות הודיעו לבני המשפחה כי הם עוברים על החוק וכי עליהם לפנות את הקרקע ואף הוציאו נגדם צו סילוק פולשים המודיע להם כי עליהם לפנות את הקרקע בתוך 30 יום ולא, יפונו לפי החוק בליווי המשטרה.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל תלונה במשטרת לוד כנגד בני משפחת אבו סיאם. התלונה הוגשה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

במידה ובני משפחת אבו סיאם לא יישמעו לצו ויפנו את הקרקע בזמן שהוקצב להם, ייערכו ברשות לפינוי הקרקע בליווי המשטרה. כמו כן מפקחי הרשות הודיעו לבני המשפחה כי הם נערכים, בתיאום עם פרקליטות המדינה, להגיש לאחר הפינוי תביעה כספית נגדם, בה יידרשו לשלם רטרואקטיבית על דמי השימוש בקרקע ובמידה ולא יפנו את הקרקע, יחולו עליהם גם עלויות הפינוי לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

"מפקחי הרשות פרוסים ברחבי הארץ ופועלים כנגד מסיגי גבול המנסים לגזול לשימושם האישי את הקרקעות הציבורית. בני משפחת אבו סיאם פלשו לקרקע בבעלות המדינה המיועדת לחקלאות, והחלו להכשיר אותה לשימושם הפרטי תוך שהם גידרו בגדר איסכורית את כל השטח כדי לקבוע עובדות בשטח. לא נאפשר לגזול את אדמות המדינה ובמידה והפולשים לא יתפנו מהשטח בעצמם, הם יפונו בליווי משטרתי ואף יאלצו לשאת בעלויות הפינוי", אומר עמיר גילת, מנהל מרחב ת"א-מרכז בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.