אוניברסיטת חיפה תקיים ביום רביעי הבא, 10.8, את סמינר חיפה לפוליטיקה עכשווית במזרח התיכון – כנס רב-משתתפים הדן מדי שנה בסוגיות אקטואליות בוערות. הכנס יעסוק השנה בנושא "הסכסוך הישראלי-פלסטיני – אופציות להסדרה", בהשתתפות מגוון דוברים כמו הפרופסור סמי סמוכה, הפרופסור אסעד גנאים, ד"ר אורי זילברשייד, ועוד

כלים
עמנואל שחף, יו"ר משותף של תנועת הפדרציה. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
עמנואל שחף, יו"ר משותף של תנועת הפדרציה. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

בין הדוברים בכנס יהיה גם עמנואל שחף – בכיר לשעבר בשירותי הביטחון ויו"ר משותף של תנועת הפדרציה. התנועה קוראת להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון, להעניק זכויות אזרח לתושבים הפלסטינים של יו"ש, להשאיר את צה"ל ביו"ש ואת ההתנחלויות על כנן, ולהנהיג בישראל חוקה ומשטר פדרלי, כנהוג בארה"ב, שווייץ ומדינות מתקדמות נוספות, שבמסגרתה תחולק המדינה ל-30 קנטונים שינהלו את ענייניהם הפנימיים באופן אוטונומי.

שחף יציג בסמינר חיפה את עיקרי התוכנית, המתעתדת להוות פתרון לסכסוך המדמם בין העמים.

שחף יציג את התוכנית בפאנל שבו ישתתף יחד עם ד"ר אילן סבן, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, הפרופסור בני מילר מביה"ס למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, וד"ר יצחק דגני, מהחוג למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן.

הסמינר יתקיים בבניין רבין באוניברסיטת חיפה, במצפור רבין, קומה 8, בין השעות 10:00-19:00. הפאנל בהשתתפותו של עמנואל שחף יתקיים מ-15:00 עד 16:30.