בתערוכה יוצגו 20 ציורים, פרי עבודתה של האמנית הבינלאומית סטפי גייזר רובין. ההשראה לציורים הינה הזוית היהודית מתוך "הבשורה של מתי" מהברית החדשה. "בשורת מתי" נחשבת בעיניי רבים לבשורה היהודית ביותר מבין סיפורי הבשורות והיוותה השארה לעשרים הציורים שציירה האמנית היהודית משחית סטפי גייזר רובין. ציורי האקריליק שציירה על קנבס כוללת גם ציור המתאר את נס האכלת ה-5000 מהמון העם ליד הכנרת. ציור זה שמתוכו נגזר שם הסדרה כולה "המון העם", מהווה את מוקד סדרת הציורים. תערוכת הציורים "המון העם" תפתח ב-1 בספטמבר ותמשך עד ה11 בספטמבר בחלל ארט מרקט בתל אביב

כלים
מתוך התערוכה - "המון העם", בין כתבי התנ"ך לברית החדשה
מתוך התערוכה - "המון העם", בין כתבי התנ"ך לברית החדשה

"הציור המרכזי בתערוכה מתאר את ישוע (זה המכונה ישו בארץ) בזמן שהביט בהמון העם בכנרת" אומרת רובין, "הוא הצליח לראות מעבר לפרצופים עצמם, הצליח לראות לתוך ליבם, נשמתם וצרכיהם. זהו דימוי של ישוע אותו יכולים להבין היהודים מאחר ויש הרבה מאד סבל בין היהודים חשוב עניין החמלה רבה כלפי אלו שסובלים.... " למעשה, בציורים ניתן לראות את הנושאים היהודיים אצל מתי והם הבסיס לרוב התערוכה.

התערוכה הוצגה עד כה בסן פרנסיסקו, ניו-יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס ובפסטיבל האמנויות Coconut Grove Art Festival and St. Stephen’s Art Festival. בפלורידה ומגיעה לראשונה לישראל. כמו כן, החל מינואר 2017 התערוכה תוצג בפריז, ברלין ולונדון.

הפתיחה החגיגית של התערוכה תתקיים ב1 בספטמבר בשעה 20:00 בחלל ארט- מרקט כמו כן, בחמישי , 8 בספטמבר בשעה: 20:00 יתקיים אירוע חגיגי נוסף- הקהל מוזמן. הכניסה חופשית

סטפי גייזר רובין (Steffi Geiser Rubin) (1950), נולדה וגדלה בברונקס בניו-יורק, סטפי עבדה בתחום עיצוב גרפי בלוס אנג'לס, שיקגו, צ'אטנוגה ומרילנד, שם יסדה את החברה הפרטית שלה Now You See It Graphics

בשנת 1980 סטפי ציירה אוסף צבעי מים, מבוסס על תמונות בשחור לבן, המתארות את החיים באירופה שלפני מלחמת העולם השניה. היא גם איירה "בין הצללים" (Between the Shadows) ספר שירה הנכתב על ידי טאובה הרמן ז"ל, ניצול שואה. סטפי איירה כמה ספרי ילדים, בעיקר "אמא על הבימה - האמא שלי היא רב" על ידי מינדי אברא ​​פורטנוי, אחת הנשים הראשונות שהוסמכו בתנועה הרפורמית. במשך הזמן הזה סטפי היתה פעילה בפסטיבל מקומי לאמנות יהודית, דיברה על אומנות בכנסים והציגה את עבודתהבאירועים שונים.

בשנת 2010 סטפי השלימה תואר שני בלימודי יהדות מטעם אוניברסיטת טאוסון, עם דגש לפילוסופיה ומיסטיקה יהודיות. התזה שלה התמקדה בספר המיסטי "ספר יצירה" והנושא של בריאת היקום דרך שפה, במיוחד דרך ייצור של אותיות עבריות.

באותה שנה, היא החלה לצייר שוב, הפעם עבדה בצבע אקרילי, ציירה עבודות גדולות בצבעים בהירים ונועזים בסגנון חופשי, הנבדל בהרבה מעבודותיה הקודמות בצבעי מים. בשנת 2014 ציירה לספר "המון העם" ציורים המבוססים על "הבשורה על פי מתי", שבו ציטוטים והפניות מהתנ"ך. התוצאה היתה לא רק ספר, אלא תערוכה של 20 ציורים בגדלים רבים (36X48 אינץ') ​​שנשענו באופן ישיר על הטקסט, אך גם התקשרו עם פרצופים ותמונות נוספות כדי לפרש את הטקסט הזה ולהדגיש את הקשר היהודי של כתבי הברית החדשה. שניהם, הספר והתערוכה נקראים "המון העם".

כיום סטפי מתגוררת בצ'אפל היל, בצפון קרוליינה, שם היא עובדת כדי להשלים את הפרויקט שלה, "התחלות", שהוא מסע הציור דרך הספר בראשית.

Art Market הוא חלל חדשני הממוקם בנמל תל-אביב, ומזכיר את חללי האמנות שבסוהו בניו יורק. החלל בעל אופי ייחודי שהופך את המפגש עם אמנות איכותית לנגישה גם לאנשים שאינם נוהגים לרכוש אמנות ואינם רואים עצמם כאספנים. המקום מחזיק באוסף יצירות המאפשרות לקהל הרחב הזדמנות לשוטט, לגלות ולרכוש אמנות, לבית או למשרד, והכול במחירים הוגנים.

חלל Art Market שייך לקבוצת ברונו ארט ששורשיה לפני כ- 100 שנה, המשכה בגלריה ברונו בתל-אביב, והיום מחזיקה בגלריות באיים הקרביים, הודו ובסינגפור, ומשווקת יצירות אמנות ישראלית בארה"ב ובאסיה.

הקהל מוזמן - הכניסה חופשית

התערוכה תתקיים בין 1 בספטמבר – 11 בספטמבר בחלל ארט- מרקט בתל אביב. ברחוב התערוכה 3, (סוף רחוב הירקון פינת דיזנגוף) תל-אביב. שעות פתיחה: ימים א'-ה': 09:00-19:00, ימי ו': 09:00-14:00

פרטים נוספים טל': 03-6488070

נגישות לבעלי מוגבלויות