המרכז הרפואי בני ציון עושה מאמצים רבים על מנת שחוויית הלידה תעבור בצורה הטובה ביותר. לשם כך, נפתחו קורסי לידה ייחודיים, המועברים במתכונת חדשה עם דגש על שילוב מגוון טיפולי רפואה משלימה. חשוב לציין כי, המרכז הרפואי בני ציון הוא ביה"ח היחיד בצפון, אשר מציע טיפולי רפואה משלימה בחדר לידה ובאגף נשים ויולדות

כלים

בקרב יולדות רבות תהליך הלידה מלווה בפחדים וחרדות ובמרכז הרפואי בני ציון מקיימים קורסי הכנה ללידה, על מנת שהיולדות תוכלנה להגיע לביה"ח מוכנות ורגועות לקראת החוויה המרגשת.

מהמרכז הרפואי בני ציון, נמסר כי, קורסי ההכנה ללידה, מיועדים להפחית את רמת החרדות, להעניק חשיפה למידע מקצועי ומפורט, לקבלת כלים להתמודדות עם מצבים שונים, הכרות עם המערך הרפואי, סיור בחדרי הלידה, כולל חדר לידה טבעית.

תכנית הקורס המושלב עם הרפואה, כוללת הרצאות מקצועיות, סיור בחדר הלידה והסברים על שיטות הטיפול השונות מעולם הרפואה המשלימה, בהם: רפלקסולוגיה, דמיון מודרך, שמנים ארומטיים, שיאצו ועוד, המוצעות כתמיכה ביולדות בחדר לידה וביולדות לאחר הלידה. מנהל אגף נשים ויולדות בביה"ח, ד"ר שלומי שגיא מציין, "אנו זוכים לתגובות מדהימות מצד הנשים הזוכות גם לטיפולי רפואה משלימה."

הרפואה המשלימה משולבת בכל השלבים של תהליך הלידה ומותאמת באופן אישי ליולדת ולשלב בו היא נמצאת. כמו כן, בכל חדר בחדר הלידה, מוצעת ערכת שמנים שנרקחת במיוחד עבוד היולדת, המיועדת להרגעה, לעיסוי ולטיפול בכאב ובחרדה הכרוכים בלידה.

אגף חדרי הלידה במרכז הרפואי בני ציון, כולל שישה חדרי לידה רגילים וחדר המיועד ללידה טבעית. חדרי הלידה תוכננו באופן שיתאימו ליולדת ובן זוגה באופן מרבי, כאשר כל יולדת יכולה ליהנות מחדר פרטי, כורסת נוחות למלווה, מוסיקת רקע, טלוויזיה בכבלים ועוד.