בעקבות שיחת הנזיפה שערך היום (ה') שר הביטחון אביגדור ליברמן למפקד גל"צ ירון דקל, בה השווה השר את שידור התכנית על המשורר מחמוד דרוויש לשידור דברי היטלר, אמר יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה כי: "ההשוואה בין היטלר לבין דרוויש היא חזרה נוספת וגרועה לזילות השואה."

כלים

לדברי פלסנר, "הניסיון לאותת לגל"צ, כי תכנית אקדמית העוסקת במשורר שהוא סמל תרבותי עבור למעלה מ-20% מאזרחי ישראל היא בלתי לגיטימית, הוא פגיעה חמורה בחופש הביטוי."

"העובדה, כי שר הביטחון מזמן בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה את מפקד גל"צ לשיחת נזיפה ומתערב בתכנים של התחנה, היא סממן נוסף לניסיונות הבלתי לגיטימיים של פוליטיקאים לפגוע בתקשורת החופשית במדינת ישראל. בשבועות האחרונים מתחולל מחול שדים סביב חופש הביטוי וחופש העיתונות." הוסיף פלסנר.

לדבריו, "הכוונה לדחות את תחילת שידורי תאגיד השידור הציבור, חוק ערוץ הכנסת והמלצות ועדת פילבר המחלישה את השחקנים המרכזיים בתעשיית הטלוויזיה המסחרית, כל אלו הם מהלכים השמורים למדינות חשוכות. על מקבלי ההחלטות לעצור את ההשתוללות חסרת הרסן ולהבין שמשטר דמוקרטי יציב וחזק הוא כזה השומר על עצמאות וחופש הפעולה של כלי התקשורת והעיתונאים".