בחורף האחרון היו לא מעט ימים סוערים אשר גרמו להצפות ושלוליות עצומות הן במרחבים ציבוריים פתוחים והן במרחבים פרטיים, בעיקר בבתים פרטיים. בכל אחד מהמקרים נגרמו נזקי מים אשר דרשו תהליך שיקום.

כלים

מקרים של הצפות כתוצאה מגשמים כבדים וסערות הם לא המקרים היחידים אשר כתוצאה מהם נגרמים נזקי מים. לא אחת אנחנו נאלצים להתמודד עם נזקים כאלה כתוצאה מפיצוץ בצנרת הביתית, פיצוץ של ביוב שכונתי, רטיבות בקירות, חדירת מים גשמים אל תוך המבנה ועוד. מדובר על סיטואציות מאוד לא נעימות שעלולות לגרום נזקים כבדים למבנה ולרכוש. בכל אחד מהמקרים שתיארנו יש צורך לעבור תהליך של שיקום יסודי.

תהליך של שיקום נזקי מים צריך להתבצע על ידי גורמי מקצוע שמתמחים בנושא. הם לא יכולים להתבצע כך סתם, מאחר ואם נדרש תהליך של איתור הבעיה, אבחון הסימפטומים והאלמנטים שלה, ולאחר מכן יש ליצור אסטרטגיה של טיפול בבעיה וכמובן שיש להוציא אותה לפועל כמה שיותר מהר. לשם כך נדרשת, מן הסתם, פעולה משותפת של הצוות אשר מתמחה בשיקום נזקים וכן של בני המקום אשר יסכימו לעשות את מה שהם מתבקשים, כולל התפנות מהשטח.

חשוב להבהיר, תהליך של שיקום נזקי מים, הוא תהליך שחייב להתבצע באופן יסודי לא רק במבנה עצמו אלא גם במערכות השונות הנמצאות בו או סובבות אותו, במידה וזה לא יתבצע, הרי שעלולים להישאר במקום עובש, ריח רע, חיידקים, רעלים, ואלמנטים נוספים שעלולים להוות סכנה לדיירי המקום וכן למבנה. לכן הטיפול בנזקים מסוג זה חייב להיעשות בסבלנות ובמקצועיות מקסימאלית.

כיצד מטפלים בנזקי מים

בשלב הראשון, אשר יכול להתחיל כבר כשהבעיה מופיעה או במקרים מסוימים כשמגיעים לנקודת אתנחתא (רוצה לומר, שאין טעם לקרוא לצוות שישקם את הנזקים בלב הסערה, כשברור לכל שהגשמים לא פסקו ועלולים לחדור שוב אל תוך המבנה). הצוות יגיע ויסקור את המקום. הוא יבחן את הבעיה על פי פרמטרים מסוימים, במידת הצורך הוא יפנה את האנשים מהמקום ואם יהיה ניתן הוא יפנה גם את החפצים והרהיטים השונים על מנת שלא ייהרסו, וכן יהיה ניתן לטפל בהם במידה וניזוקו.

בשלב הבא הצוות ייבש את האתר לגמרי, ואז יתחיל לטפל בהצטברות של חיידקים, עובש או כל דבר אחר שייתכן ונמצא במקום. הטיפול יתבצע הן בשטח הגלוי, קרי ברצפה ובקירות והן באזורים לא גלויים, כמו בצנרות. שכן ייתכן מאוד שאל תוך הצנרת חלחלו מים מלוכלכים אשר עלולים להשאיר חיידקים שם. בהמשך הצוות יטהר את האוויר מחיידקים, יחטא וישתמש בחומרי מניעה שונים. לאחר מכן הוא יבצע דגימות שונות בשביל לוודא שהאוויר נקי וניתן לחזור ולשהות במקום. כמו כן הוא יבדוק אם כל המערכות תקינות וניתן להשתמש בהם באופן חופשי ולא חשש ממחלות וזיהומים.

למידע נוסף בקר באתר קלין קור טכנולוגיות