האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר לקהילת הלהט"ב בבאר שבע לצעוד במצעד גאווה במקום מרכזי בעיר

כלים

"הבית הגאה" בבאר שבע מנסה מזה כחודשיים לארגן מצעד גאווה, כנהוג בערים גדולות אחרות בישראל ובעולם, ברחוב המרכזי בעיר – שדרות רגר, בו מתקיימים חדשות לבקרים אירועים משמעותיים בעיר, לרבות אירועי מחאה. הרשויות בעיר הערימו קשיים על הבקשות, והוא נדחה שוב ושוב, ונקבע לפני כשבועיים להתקיים ב-14.7, יום חמישי הקרוב. מארגני המצעד החלו בהכנות למקום המצעד בהתאם לתוואי שנקבע, מחניון ויטמן שבעיר העתיקה ועד בניין העירייה לאורך שדרות רגר, אך האישור הרשמי והחתום לא הגיע.

ביום ראשון נערכו ניסיונות לברר במשטרה מדוע האישור לא מגיע, ונציגי המשטרה השונים טענו בפני "הבית הגאה" שיש התפתחויות חדשות ומכך נובע העיכוב. באותו יום פורסם שרב העיר באר שבע נפגע עם מפקד מחוז דרום ועם ראש עיריית באר שבע ולחץ עליהם להעביר את המצעד למקום לא מרכזי. מאוחר באותו היום הודיעה משטרת באר שבע למארגנים כי היא חזרה בה מהכוונה לאשר את המצעד בתוואי שסוכם וכעת מוכנה לאשר ל"בית הגאה" לצעוד רק ברחובות צדדיים.

היום עתרה האגודה לזכויות האזרח יחד עם "הבית הגאה" בבאר שבע לבג"ץ נגד המשטרה. את העתירה כתבו עורכי הדין אבנר פינצ'וק ושרונה אליהו חי.

"החלטת המשטרה לחזור בה ערב קיום המצעד מהמסלול שסוכם אינה סבירה ופוגעת בחופש המחאה. נראה כי סירוב המשטרה לאשר את המצעד ברחוב המרכזי בעיר נובע מהפליה פסולה ומשפילה של בנות ובני קהילת הלהט"ב, תוך כניעה ללחצים ולשיקולים זרים. אנחנו מאמינים שבית המשפט יאפשר לקהילה הגאה בבאר שבע לממש את זכויותיה", אמרה עו"ד אליהו חי.