בית הדין לעבודה יצטרך לפסוק: האם פגיעה באצבעות הידיים של עיתונאי תחשב כ"מחלת מקצוע"? עורך דינו: עבודות ההקלדה שביצע במשך למעלה מ-20 שנה הן שגרמו לפגיעה בידיו * הביטוח הלאומי דחה את הבקשה

כלים
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

כל מי שעוסק בהקלדות שנים רבות, מכיר את התופעה של כאבים בכף היד. כאבים כאלה היו בשנים האחרונות מנת חלקו של עיתונאי ותיק, שעבודתו דרשה ממנו להקליד במחשב שעות רבות ביום. תביעתו מהמוסד לביטוח לאומי להכיר בו בכאבים כ"מחלת מקצוע" נדחתה ועתה יצטרך בית הדין לעבודה לפסוק בסוגיה.

עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, המתמחה בתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, ובעבר זכה בכמה פסקי דין שהכירו בהקלדות ממושכות כגורמות לפגיעה בכף היד, בין השאר הקלדות של קלדניות בבתי משפט ושל עובדים אחרים שעסקו בהקלדות בחברות גדולות, הגיש את התביעה של העיתונאי, שעבד בעיתונות הכתובה והאלקטרונית במשך שנים רבות.

בתביעה טוען העיתונאי כי במסגרת עבודתו, נאלץ להקליד כתבות וידיעות ולענות על מיילים במשך שעות ארוכות ביממה שבעה ימים בשבוע. "אין לי שעות עבודה קבועות. לפעמים אני מקליד בשעות בוקר המוקדמות וממשיך עד שעות הלילה המאוחרות" טען העיתונאי . לדבריו, הוא החל להקליד עוד לפני "תקופת המחשב" כאשר העביר את הכתבות המודפסות על מכונת כתיבה באמצעות הפקסמיליה.

"פעילות ממושכת של הידים במקלדת גורמת לתסמונת התעלה הקרפלית והספרות הרפואית מכירה בכך " מסביר עו"ד סאמי אבו ורדה. לדבריו, פסיקות קודמות ש"הסתמכו על חוות דעת מומחים קבעו שיש קשר בין הקלדות ממושכות לפגיעות בכפות הידיים".