המשפחה היא פעמים רבות הגרעין, המקום הבטוח אליו אנחנו חוזרים בסופו של יום מלא תהפוכות. אבל מה קורה כאשר סכסוך משפחתי הופך את הקערה על פיה, ומקשה על תחושת האחדות והשלווה?

כלים

סכסוכים משפחתיים, מתגלעים מדי פעם בכל מסגרת משפחתית, ולעיתים - ניתן לגשר עליהם, לפתור אותם ואפילו לצאת מחוזקים. לפעמים, ככל שיש רצון, הפערים הם גדולים, ומתקבלת הבחירה לפרק את התא המשפחתי. כך או כך - אם אתם חשים שהמצב בבית מתוח, אם אתם על סיפה של פרידה, או אם התגלעו ויכוחים שקשה לכם להמשיך הלאה ולפתור אותם - מומלץ לפנות להליך של גישור, אצל מגשר מקצועי או עורך דין לענייני משפחה, ולנסות להתמודד עם הסכסוך באופן מקצועי ועמוק.

מהו מגשר, ולמה חשוב לפנות אליו?

מגשר הוא איש מקצוע בעל השכלה בתיווך בין שניים, כאשר יש ביניהם אי הסכמה. המגשר עשוי לפעול במצבים של חוסר הסכמה לא רק בענייני משפחה, אלא גם בכל עניין אחר. המגשרים בסכסוכים משפחתיים, מאפשרים נוכחות של "צד שלישי" אובייקטיבי, שלעיתים מסייע לצאת מהפריזמה הקיימת שלא מאפשרת זיהוי של פתרון לסכסוך, ולנסות למצוא שביל של פשרות שמתקבלות על הדעת, על מנת ליישב את הסכסוך ולמצוא שוב קרבה.

למה ומתי מומלץ לבחור במגשר שהוא גם עורך דין לענייני משפחה?

מגשר אינו חייב להיות גם עורך דין בהכשרתו. אבל כאשר המגשר הוא גם עורך דין לענייני משפחה, הוא יכול לתת תמיכה מקיפה יותר - גם במקרים שבהם תהליך הגישור עולה על שרטון והבחירה המתקבלת היא להיפרד.

במקרים כאלה, כאשר הזוג כבר נמצא בטיפולו של מגשר שהוא עורך דין לענייני משפחה, ניתן לנסות לסיים את הנישואין באמצעות עורך הדין והמגשר, ולבחור בדרך של גישור גם בהתמודדות עם תהליך הפרידה, חלוקת הרכוש וניסוח הסכם הגירושין.

הבחירה בתהליך של גירושין בניהול עורך דין אחד משותף לענייני משפחה שהוא גם מגשר, תסייע ליצירת פרידה מופחתת חיכוכים, עם פחות ניגודי אינטרסים ופחות צדדים בעניין המלבים את חוסר ההסכמה ואת הקונפליקט. המגשר, ינסה לפתור כל אי הבנה בדרך של שיחה על מנת ליצור הסכם שלא מתוך מלחמה אלא מתוך כבוד הדדי, ובכך לסלול דרך לשיתוף וכבוד גם לאחר פירוק המשפחה - מה שיועיל בעיקר להתמודד עם המשך גידול הילדים המשותפים, או ניהול עסק משותף, וכדומה.

לא תמיד שלמות המשפחה היא העיקרון העליון.

במקומות שבהם הסכסוך המשפחתי הוא נקודתי, וניתן לפתור אותו, המגשר יסייע לזהות פתרונות אפשריים, לתווך ולסייע בתקשורת, ולהביא ממצב של פירוד למצב של אחדות לחידוש הקשר הזוגי והאהבה.

ולפעמים אין ברירה אלא להתחיל מחדש, לתת לעצמך סיכוי אמיתי לאושר, כשהתחושה היא שהזוגיות הזו כבר לא מתפקדת, שהיא לא מהווה עבורכם בית ומפלט כמו שאולי פעם היתה. לא חייבים לבחור בדרך של העמקת הסכסוך, מריבות והתבצרות בעמדות להתמודדות עם הסכסוך, מגשר שהוא גם עורך דין לענייני משפחה, יסייע ביצירה של מערכת יחסים חדשה, גם אם לאחר הגירושין, שתאפשר שמירה על שיגרת חיים חיובית ומתאימה לכם.