בכנס הפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת אריאל יוצגו מיטב המחקרים: יורדים ממגדל השן - 15 מחקרים חדשניים במדעי הטבע יציגו את היישום המעשי ב- 10-20 דקות בלבד ובגובה העיניים. 5 מחלקות שונות יוצגו כל אחת ע"י שני חוקרים בכירים וסטודנט לתואר מתקדם לטובת יצירת שיתוף פעולה למחקרים אינטרדיסציפלינריים. 10 מרצים בכירים ועוד 5 סטודנטים לתארים מתקדמים יציגו את מחקריהם

כלים
פרופ' גרי גלרמן, דיקן הפקולטה ומארגן הכנס
פרופ' גרי גלרמן, דיקן הפקולטה ומארגן הכנס

"כנס הפקולטה למדעי הטבע", מציין פרופ' גרי גלרמן דיקן הפקולטה ומארגן הכנס, "נותן במה ייחודית בה יכולים החוקרים להציג באופן פשוט את היישום האופציונלי למחקרם במציאות, הכוונה להסביר בקצרה, ללא משוואות מסובכות את הערך המוסף של המחקרים והפיתוחים שנעשו. סימפוזיון כזה מאפשר למחלקות השונות להכיר מחקרים מתחומים אחרים על מנת ליצר שיתופי פעולה מחקריים."

כל מחקר יוצג במשך 10-20 דקות בלבד, כדי להעניק לקהל, הכולל גם חוקרים מתחומים אחרים במדעי הטבע, הסבר פשוט, קצר ובגובה העיניים. כמו אמירתו של אלברט איינשטיין שאם אינך יכול להסביר בפשטות, סימן שאתה לא מבין את זה בעצמך.

כל מחלקה בפקולטה: מדעי המחשב, מתמטיקה יישומית, ביולוגיה מולקולרית, מדעי הכימיה ופיזיקה - תיוצג באמצעות שני חוקרים וסטודנט לתארים מתקדמים. הכנס יפתח במעמד פרופ' מיכאל זינגרד, מנכ"ל האוניברסיטה מר יורם שי,פרופ' סגן הנשיא ודיקן המו"פ אלברט פנחסוב ופרופ' גרי גלרמן דיקן הפקולטה למדעי הטבע.

המחלקה למדעי המחשב:

פרופ' בעז בן משה: יציג שיפור ניווט בתוך מבנים כלומר פתרונות לניווט בתוך מבנים מורכבים

מר יונתן מילשטיין: סטודנט לתואר שני במדעי המחשב בתחום הסייבר, יציג מערכת למיקוד התקפות משתמש באמצעות איתור נתונים מתוך תעבורה מוצפנת.

ד"ר גבריאל ניבש: גיאומטריה בדידה חוקרת תכונות קומבינטוריות של עצמים גיאומטריים כגון נקודות, ישרים, מישורים, מעגלים וכו'. בכנס יציג ד"ר ניבאש מס' בעיות שנחקרו גם במחקרו הנוכחי.

המחלקה לביולוגיה מולקולרית:

ד"ר גבי גרליץ: חשיבות אריזת הכרומוזומים לתהליכי נדידה של תאים סרטניים.

פרופ' שירי נבון-ונציה: חקר עמידות לאנטיביוטיקות בחיידקים הגורמים למחלות לשם פיתוח אמצעים חדשניים לאבחון, מניעה וריפוי.

גב' פולה סמירין-יוסף: איתור גנים חדשים הגורמים לפיגור שכלי ופיתוח כלי אוטומטי עבור זיהוי מוטציות פתוגניות על סמך אנליזה של נתוני ריצוף אקסום

המחלקה למתמטיקה יישומית:

ד"ר סבטלנה בונימוביץ: אחת המטרות של הרפואה האישית היא למצוא סוג הטיפול הטוב ביותר, ולשערך את המנון התרופתי לטיפול במחלה לכל החולה. לצורך כך נבנים ונחקרים מודלים מתמטיים לטיפולים בסרטן. בכנס תוצג דינמיקה של טיפול בסרטן שלפוחית השתן.

ד"ר אלכסנדר רסין: המחקר עוסק במשוואות דיפרנציאליות לא ליניאריות חלקיות המתארות תנועות גלים במים רדודים, בכנס יתאר ד"ר רסין שלושה סוגי גלים שהתקבלו ואת האינטראקציה ביניהם.

גב' אן לה בלנק, דוטורנטית במתמטיקה שימושית: 4 משוואות מקסוואל ומשוואת ולסוב אחת המגדירות תנועות אלקטרונים, והינן מורכבות לפתרון בהיותן רב ממדיות. יוצג פתרון בתלת ממד, שנעשה בהנחיית פרופ' פרנק עשוש ומבוסס על מאמר קיים. המודל שפותח מפשט את המציאות, ע"י שימוש בתכונות הפיזיקליות של האלקטרונים. אחד היישומים הוא במאיץ החלקיקים בשוויץ.

המחלקה למדעי הכימיה:

ד"ר מיכאל מונטג: היבטים שונים של כימיה אי-אורגנית ואורגנו-מתכתית, בדגש על פיתוח זרזים ליישומים הקשורים באנרגיה מתחדשת, הפחתת זיהום סביבתי וסינתזה אורגנית.

פרופ' דן מאירשטיין: כימיה רדיקלית ובחינת תהליכי חמצון בעלי חשיבות במערכות ביולוגיות וכימיות.

מר שמעון מקשימנטו: דוקטורנט לכימיה אורגנית סינטטית, העוסקת בפיתוח דרכים חדשות לחיבור בין מולקולות. שינוי אופן החיבור (לרוב חיובי עם שלילי), כך שחומר חיובי יגיב כשלילי ולהיפך. התועלת במחקרים מסוג זה נועדו לקיצור תהליכים כימיים למשל בהכנת תרופות.

המחלקה לפיזיקה:

פרופ' קומושוילי קונסטנטין: פיתוח חדשני לחולי סרטן: קרינה נגד תאי סרטן

ד"ר מרסלו שיפר: מכניקה קוונטית של חורים שחורים, תוך שימוש בניסויים מחשבתיים בפיזיקה בסיסית, הכוונה לניסויים שאינם מבוצעים בפועל. אלה ניסויים בהם חושבים מה היה קורה אם הניסוי היה מתבצע. ניסויים מסוג זה מיוחסים לאלברט איינשטיין שהשתמש בשיטות דומות.

מר יונתן בכור: מסטרנט במדעי הפיזיקה, המחקר, בהנחייתו של ד"ר אליהו פרבר, עוסק בתכונותיהם של מוליכי על בטמפרטורות גבוהות, למחקר חשיבות רבה בהבנת המבנה הדינמי הקוונטי של חומרים אלה.

הכנס ינעל בהרצאתו של: פרופ' ניסים דנה: "למי שייכת הארץ הזאת" - דיון מחודש בקוראן ובמקורות אסלאמיים קלאסיים על עם ישראל, תורתו וזיקתו לירושלים ולארץ הקודש. תוכן ההרצאה מבוסס על ספרו החדש של פרופ' דנה: "למי שייכת הארץ הזאת".

הכנס יתקיים ב 16.6 בבניין 51 (קומה 4 אולם 55) בין השעות 8.30-16.30

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.