בעיצומו של חודש הגאווה ואחרי הפיגוע המתועב באורלנדו בעיריית כפר סבא ידונו על תליית דגל גאווה בעירייה - לראשונה בתולדות העיר, וזאת במטרה להוות דוגמא לסובלנות, שוויון וסולידריות עם הקהילה הגאה.

כלים

בתגובה לבקשה להניף את הדגל מצד ארגוני הקהילה הגאה וסיעת מרצ במועצת העיר, ועל מנת לשמור על הסטטוס קוו, תלתה העירייה שלט לציון חודש הגאווה, אך היא ממשיכה בסירובה העיקש להניף ולו דגל גאווה אחד בעיר.

חבר המועצה עילאי הרסגור-הנדין, שהגיש את ההצעה למועצת העיר, ממשיך להתמודד עם סירוב העירייה להצעתו, אך הבוקר פנה לראש העיר במכתב אישי. במכתבו ביקש הרסגור-הנדין לשים את המחלוקות הפוליטיות בצד ולעשות את המעשה הנכון בשבוע שכזה.

הרסגור-הנדין, חבר האופוזיציה, הציע שיוריד את ההצעה שלו מסדר היום של מועצת העיר במידה וראש העיר יורה על תליית הדגל, ובכך ימנע מבוכה לעירייה. שכן, העירייה דוחה באופן אוטומטי הצעות של האופוזיציה.

במכתבו כתב עילאי הרסגור-הנדין: "אני קורא לך לשים את המחלוקות והאינטרסים הפוליטים בצד ומתחייב שאסיר את ההצעה שלי לסדר על מנת שנתלה את דגל הגאווה בגאון בעיר בלי קטטות ובלי דיונים פוליטיים מיותרים. זה הצעד הנכון כעת כבני אדם, זה הצעד הנכון למען סולידריות עם קהילה ענקית שספגה טראומה קשה נוספת".