אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לשם כבוד לנשיאת ליבריה, כלת פרס נובל לשלום, אלן ג'ונסון סירליף. התואר יוענק לה בהוקרה על מנהיגות אמיצה כנגד הסכנות והנכונות לצעוד בדרך שמובילה לשלום ושגשוג לבני עמה ועל מאבקה למען שיוויון זכויות לנשים במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-44 של האוניברסיטה שיתקיימו בין התאריכים ה-6-9 ביוני

כלים
נשיאת ליבריה, כלת פרס נובל לשלום, אלן ג'ונסון סירליף
נשיאת ליבריה, כלת פרס נובל לשלום, אלן ג'ונסון סירליף

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לנשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף, כלת פרס נובל לשלום והאישה הראשונה שנבחרה לכהן כראש מדינה באפריקה, בהוקרה על מנהיגות אמיצה כנגד הסכנות והנכונות לצעוד בדרך שמובילה לשלום ושגשוג לבני עמה ועל מאבקה למען שיוויון זכויות לנשים. סירליף תקבל את התואר במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-44 של האוניברסיטה שיתקיימו בין התאריכים ה-6-9 ביוני. יחד איתה יקבלו את תואר הכבוד 10 אישים נוספים שתרמו תרומה מעוררת השראה לחברה.

נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא אמר: "לאורך כל חייה הראתה סירליף כי ההצלחה והיכולות לא מכירות מגדר. לאור כל זאת ולאור פועלה הענף למען ערכים אוניברסאליים של כבוד האדם, הזכות לחינוך וחירות אנו מתכבדים להעניק לה את תואר הכבוד הגבוה ביותר של האוניברסיטה".

סירליף זכתה בהתמודדות על נשיאות ליבריה בשנת 2006 והפכה בכך לאישה הראשונה באפריקה שהופכת למנהיגת מדינה, זאת לאחר למעלה משני עשורים של מלחמת אזרחים עקובה מדם במדינה. הנשיאה סירליף שיפרה את מעמדה הכלכלי של ליבריה, הגדילה את ההשקעות הזרות במדינה והקטינה את החוב הלאומי, ובמקביל פעלה לחיזוק מעמד האישה וזכויות אדם בכלל, שיפור בריאות הציבור ומערכת החינוך. מנהיגותה המוצלחת הביאה לה את הכינוי "אשת הברזל של אפריקה". בשנת 2011 זכתה הנשיאה סירליף בפרס נובל לשלום על מאבק לא אלים למען ביטחונן של נשים ולמען זכויותיהן להשתתפות מלאה בפעילות יוצרת שלום ובשנת 2012 נבחרה לתקופת כהונה שניה כנשיאת הרפובליקה של ליבריה.

עוד יקבלו את תואר הד"ר לפילוסופיה לשם כבוד האישים הבאים:

חתן פרס נובל פרופ' כהנמן:חוקר בעל שם בינלאומי בתחום הכלכלה וקבלת החלטות בתנאי חוסר וודאות. בשנת 2002 זכה פרופ' כהנמן בהוקרה המכובדת ביותר, פרס נובל לכלכה על שילוב תובנות מתחום הפסיכולוגיה במדעי הכלכלה, במיוחד באשר לשיפוט האנושי וקבלת החלטות בתנאי אי ודאות. התואר מוענק לו על מצוינות מחקרית שאינה יודעת גבולות אשר מעמידה אותו בשורה הראשונה של אנשי מדע בעולם; על יצירתיות ואומץ אקדמי נדיר, שאפשרו לו לשלב תובנות מן המחקר הפסיכולוגי בתחום הכלכלה ועל הכבוד הרב שהביא למדינת ישראל.

פרופ' ברוס בואנו דה מסקיטה:נחשב בעיני רבים כאחד מגדולי החוקרים בתחום היחסים הבינלאומיים, בעיקר מצבי משבר ומלחמה. פרופ' בואנו דה מסקיטה פיתח תחום מחקר חדשני שנעזר בשיטות ונוסחאות מתמטיות המבוססות על תורת המשחקים כדי לנבא ולחזות אירועים מדיניים ופוליטיים. התואר מוענק לו על מצוינות מחקרית המעמידה אותו בשורה הראשונה של אנשי מדע בעולם כולו; על היותו אחד מגדולי החוקרים בתחום היחסים הבינלאומיים בכלל וחקר סכסוכים, מלחמה ושלום בפרט.

פרופ' דיוויד נירנברג: היסטוריון בעל שם עולמי בחקר ההיסטוריה של היהדות. ספרו המרכזי והחשוב ביותר - Anti-Judaism: The Western Tradition, שם מתאר נירנברג איך לאורך ניסו התרבויות הגדולות והחזקות של התקופה להתגבר על היהדות, ואף הציבו זאת כאחת מהמטרות המרכזיות שלהם. התואר מוענק לו על מצוינות מחקרית פורצת דרך ומנהיגות אקדמית יוצאת דופן שאינה נרתעת מערעור על הקיים והמוכר, ומציעה תובנות חדשות, המתבססות על ידע ומחקר.

פרופ' שפי גולדווסר:חוקרת פורצת דרך בתחום מדעי המחשב והקריפטוגרפיה, כלת פרס טיורינג – הפרס היוקרתי ביותר בתחום מדעי המחשב (שווה ערך לפרס נובל, שאינו מוענק בתחום מדעי המחשב). עבודותיה הניחו את היסודות התאורטיים לתורת ההצפנה בתחום הסיבוכיות. התואר מוענק לה על הצטיינות אקדמית והישגים מחקריים פורצי דרך אשר מציבים אותה בשורה הראשונה של אנשי מדע בעולם ועל תרומה פורצת דרך לפיתוחו וקידומו של תחום מדעי המחשב בכלל ותחום ההצפנה ואבטחת המידע בפרט.

דורון לבנת: איש עסקים ופילנטרופ. ידיד של אוניברסיטת חיפה. חבר ועד מנהל ב"מתן – משקיעים בקהילה", חבר בעמותת "איילים, לחיזוק מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית בנגב ובגליל, מרכז "נא-לגעת" המסייע לאנשים עם לקויות ראייה, הוא נמנה עם מקימי עמותת "תובנות בחינוך" וחבר הוועדה המייעצת של "אוניברסיטה בעם", הפועלת גם באוניברסיטת חיפה ומטרתה להנגיש את האקדמיה לאנשים שידם אינה משגת ועוד. בין התוכניות שבהן הוא תומך באוניברסיטה נמצאות התכנית הבינלאומית ללימודי שואה ע"ש ויס-לבנת, התכנית היחידה בישראל לתואר שני בחקר השואה. התואר מוענק לו על הסיוע לקבוצות מוחלשות בחברה, מתוך הבנה ואמונה שחיזוקן מהווה ערובה לחברה מוסרית, צודקת וטובה יותר ועל התרומה לקידום הלימוד והמחקר של השואה באוניברסיטת חיפה, למען שימור זכר השואה והנחלתו לדורות הבאים.

·הרטה עמיר: אשת עסקים ופילנתרופית. ידידה רבת שנים של אוניברסיטת חיפה. תרמה, יחד עם בעלה פול עמיר, בין היתר למוזיאון תל אביב, מוזיאון ישראל, הקריה הרפואית רמב"ם ועוד. תרומותיהם הנדיבות באוניברסיטת חיפה סייעו להקמת המשכן לאמנויות, לפעילות של המרכז לחקר הביטחון הלאומי ולהקמת קרן מלגות לדוקטורנטים מצטיינים. תרומתם האחרונה, שניתנה אך לפני מספר חודשים, הייתה להרחבת הפקולטה למדעי החברה וקריאת הפקולטה על שמם – הפקולטה למדעי החברה על שם פול והרטה אמיר. התואר מוענק לה על התרומה למערכת ההשכלה הגבוהה מתוך הכרה בחשיבותם של החינוך בכלל וההשכלה הגבוהה בפרט לבנייתו של דור עתיד מצטיין למען מדינת ישראל והאנושות כולה; על התרומה לחיזוק תחומי התרבות והאמנות ברחבי העולם ועל ידידותה ארוכת השנים עם אוניברסיטת חיפה ומדינת ישראל.

·לי קורמן: איש עסקים ופילנתרופ. ידיד רב שנים של אוניברסיטת חיפה. לצד פעילותו העסקית קורמן מעורב בפעילות של הקהילה היהודית בארצות הברית. הוא חבר באסיפה הכללית של המכון לתכנון מדיניות העם היהודי, בעל מינוי של Trustee for Life של הפדרציה היהודית בקליבלנד, כיהן כנשיא המרכז לחינוך יהודי בקליבלנד ועוד. הוא פעיל בפעילויות רבות לטובת החברה הישראלית, פעיל שנים ארוכת במועצת המנהלים של "קרן הנגב", יושב ראש עמית של הפרויקט הלאומי של עולי יהדות אתיופיה ועוד. התואר מוענק לו על המחויבות והתרומה לחברה הישראלית ולעם היהודי באמצעות מנהיגות, פעילות ציבורית ומתן דוגמא. על הסיוע לפרויקטים שונים בתחום החינוך בכלל וההשכלה הגבוהה בפרט, מתוך הבנה כי חינוך הדור הצעיר הוא שיאפשר מוביליות חברתית וצמצום פערים ועל הידידות ארוכת השנים עם אוניברסיטת חיפה.

·פרופ' צ'רלס מילגרום: פרופ' בעל שם עולמי בכירורגיה. לאחר פרישתו לגמלאות מבית החולים הדסה. יו"ר הקרן על שם היימן מילגרום, שבאמצעותה משקיע במחקר פורץ דרך באוניברסיטאות רבות בארץ ובעולם, בין היתר באוניברסיטת חיפה.התואר מוענק לו על תמיכתו במחקר המתקיים באוניברסיטה בתחומי מדעי הטבע, תמיכה המאפשרת לאוניברסיטה להרחיב ולהעמיק את גבולות הידע כמו גם לקדם את יישומו בשיתוף עם גורמים בתעשייה ועל ההכרה בחשיבות החינוך למען יצירת מעורבות ציבורית ופעילות חברתית.

·פיטר וד"ר ג'ינג'ביר קדס: פיטר קדס הוא איש עסקים ופילנתרופ. ד"ר קדס היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום הגגות הירוקים. בני הזוג קדס הקימו את הקרן המשפחתית שתומכת בעשרות פעילויות חינוכיות ואקדמיות, בין היתר באוניברסיטת חיפה ואוניברסיטאות רבות בעולם. גם תורמים דרך הקרן לפרויקט "Szarvas", מחנה הקיץ לנוער יהודי, הגדול במזרח אירופה.באוניברסיטת חיפה תרמו בני הזוג קדס להקמת מרכז המחקר ע"ש קדס לחקר גגות ירוקים, כשד"ר קדס היא גם חוקרת פעילת במרכז. התואר מוענק להם על תרומתם החשובה לקידום ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי בעולם בכלל ובישראל בפרט ועל היותם ידידים של מדינת ישראל.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.