ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) בדיון שיזם בועדת כספים על האטת צמיחת המשק: "אסור לנו שיציבות המשק תוחזק כבת ערובה לאינטרסים ולשרידות הפוליטית של ראש הממשלה. ההאטה במשק נובעת ממדיניות פיננסית לא אחראית, ויש שיגידו אף נהנתנית". "תפקידה של ועדת הכספים לפקח על עבודת הממשלה. מבחינתי העובדה שנגיע לתקציב שידרוש קיצוצים היא שערורייתית". כך פתח הבוקר את התייחסותו יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בדיון שיזם ח"כ פרי (יש עתיד) בנוגע לירידה בצמיחת המשק הישראלי

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) על האטת צמיחת המשק: "אסור לנו שיציבות המשק תוחזק כבת ערובה לאינטרסים ולשרידות הפוליטית של ראש הממשלה. ההאטה במשק נובעת ממדיניות פיננסית לא אחראית, ויש שיגידו אף נהנתנית".
ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) על האטת צמיחת המשק: "אסור לנו שיציבות המשק תוחזק כבת ערובה לאינטרסים ולשרידות הפוליטית של ראש הממשלה. ההאטה במשק נובעת ממדיניות פיננסית לא אחראית, ויש שיגידו אף נהנתנית".

על רקע הפרסומים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בעניין הירידה בצמיחת המשק הישראלי והחשש מכניסה למיתון, קיימה הבוקר (ג' 31.05) ועדת הכספים דיון מהיר בנושא ביוזמת ח"כ יעקב פרי (יש עתיד). הפרסומים כללו נתונים מדאיגים אודות מצב המשק והסכנה לביטחון הכלכלי שצריכים להדליק נורות אזהרה רבות. במקביל לנתונים המדאיגים ולמרות אזהרות בכירי האוצר והמשק, סוכנות האשראי המובילה מודי'ס הזהירה לאחרונה מפני ההשלכות החמורות באישור תקציב דו-שנתי למשק הישראלי.

ח"כ יעקב פרי יוזם הדיון, תקף בפתח דבריו את רה"מ על הפקרת הכלכלה הישראלית והרצון לשרידות הפוליטית שלו: "נוצר הרושם שאין יד מכוונת שרואה לנגד עיניה את טובת המשק הישראלי ותדאג ליציאה מההאטה הנוכחית. תקציב דו-שנתי איננו מאפשר לחזות מראש את השינויים בהוצאות ובהכנסות לתקופה של שנתיים, ובמיוחד לא בישראל ויביא לפגיעה קשה בכלכלת המדינה ואזרחיה."

בנוסף, מתח ח"כ פרי ביקורת על אי מינוי שר כלכלה במשרה מלאה: "על הממשלה למנות שר כלכלה במשרה מלאה. לא ייתכן כי משרד שאמון על הובלת המשק הישראלי ומשפיע באופן ישיר על הכיס של כל אחת ואחד מאזרחי המדינה מופקר".

לדברי פרי: אסור לנו שיציבות המשק תוחזק כבת ערובה לאינטרסים ולשרידות הפוליטית של ראש הממשלה. ההאטה במשק נובעת ממדיניות פיננסית לא אחראית, ויש שיגידו אף נהנתנית. מדיניות מסוכנת אשר מדרדרת את המשק הישראלי ומעלה חשש אמיתי מפני האפשרות שמדינת ישראל בסיפו עם לא בתחילתו של מיתון.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס בתחילת הדיון לנושא ואמר: "תפקידה של ועדת הכספים לפקח על עבודת הממשלה. לא נוח לי הדיון הזה והוא קשה מבחינתי שכן אנחנו בקואליציה. השתכנעתי כבר בישיבות קודמות כי העובדה שנגיע לתקציב שידרוש קיצוצים היא שערורייתית".

בסיום דבריו הודה ח"כ פרי ליו"ר הועדה על קיום הדיון ודרש לפעול בהקדם לפני אישור התקציב הדו שנתי: " לועדת הכספים תפקיד מכריע ומשקל סגולי בנושא ועליה לפעול כדי לוודא שהממשלה הזו לא תמשיך להפקיר את יציבות המשק. זוהי חובתנו כנבחרי ציבור, נבחרנו לעבוד למען האזרחים".

קצת נתונים אודות ירידת הצמיחה במשק:

·בשנה האחרונה אנחנו עדים להאטה משמעותית בצמיחת המשק הישראלי שעמדה ברבעון הראשון על 0.8% בלבד

·בסוף שנת 2014 ותחילת 2015, המועד בו הסתיימה כהונת הממשלה ה-33, מדד ייצוא הסחורות עלה ב-11.6%, ברבעון הראשון לשנת 2016 הוא ירד בכ-14.1% (!). ב-2014 מדד הייצור התעשייתי עלה ב-5.7% ובשנת 2016 הוא ירד ב- 2.2% (וכל זה למרות מבצע 'צוק איתן' והשלכותיו)