הקיץ נמצא בעיצומו, וזה בדיוק הזמן שבו כדאי להתחיל ולבחור מגפונים לחורף הממשמש ובא. קניה של נעליי חורף כבר בעונת הקיץ לא רק תבטיח לנו מחירים זולים ושפויים יותר, כי אם גם תספק לנו ידע מקדים בנוגע לאופנת החורף הקרבה ותחשוף אותנו לטרנדים הלוהטים שיגיעו עימה.

כלים

החורפים האחרונים בישראל לא משאירים לנו הרבה ברירות, חייבים להצטייד בנעליים מחממות ואופנתיות ומגפונים יכולים לספק לנו את המענה המושלם למזג האוויר הארצ-ישראלי. מצד אחד, ישראל אינה אירופה, שם קר מאוד ובחורף הטמפרטורות יורדות אל מתחת לקו האפס. מצד שני, החורפים הופכים להיות יותר קרים בישראל (ככל הנראה כתוצאה מהתחממות כדור הארץ), ובדיוק מסיבה זו מגפונים כל כך מתאימים לאקלים המקומי ולנשים הישראליות (שהן, כמובן, הנשים היפות בעולם).

כך תתאימי לעצמך מגפונים לחורף ותשמרי עליהם לאורך זמן

❖ מומלץ לרכוש מגפונים שמידתם גדולה בחצי מידה לערך ממידתנו. בחורף הרגליים שלנו סגורות רוב היום, עקב כך הן מתחממות ועשויות להתרחב. לכן כדאי לא לקנות נעלי חורף בול במידה שלנו. עוד סיבה שבעטייה מומלץ לקנות מגפון מעט מעל המידה שלנו היא – גרביים. בחורף אנחנו הולכות עם גרביים עבות ומחממות וגרביים תופסות עוד קצת מקום במגפון.

❖ כדאי למדוד נעלי חורף בשעות הערב, משום שבשעות הערב הרגליים שלנו מגיעות לשיא גודלן ונפחן, אחרי שדרכנו עליהן במשך כל היום. בכל אופן, מומחים מפצירים שלא נלך לרכוש נעליים סגורות בשעות הבוקר המוקדמות בשום פנים ואופן.

❖ נשים, ככל שאנחנו מתבגרות וגדלות כך כפות הרגליים שלנו הופכות לרחבות יותר וארוכות יותר. אין טעם לנסות ולדחוף את הרגל שלנו למגפון שמידתו התאימה לנו אולי כאשר היינו נערות. אנחנו צריכות להתמסר לעובדה שהזמן עושה את שלו...

❖ אם את רוצה לשמור על המגפונים שלך לאורך זמן, רכשי מספר נעלי חורף והחליפי ביניהם במהלך השבוע. ככל ש"נחרוש" יותר על המגפון, כך הוא עלול לאבד את צורתו המקורית בטרם עת. כלל זה נכון, אגב, לכל סוגי הנעליים.

❖ הקפידי לחדש את מראה המגפונים עם משחת נעליים מתאימה לפני שאת יוצאת מן הבית. כמו שאת מסתרקת לפני שאת יוצאת מהבית, כך צריך להבריש ולטפח את המגפונים.

❖ ניתן להגן על המגפון מפני גשם ורטיבות בעזרת ספריי ייעודי. מומלץ מאוד לרכוש את הספריי, לרסס על הנעליים פעם אחת, לתת לו להתייבש ולרסס עוד שכבה נוספת לקבלת הגנה מושלמת.

❖ אם קנית מגפונים וכאשר הגעת הביתה גילית שהם צמודים מדי או לוחצים, גשי לסנדלר הקרוב לבית מגורייך, הוא יוכל להרחיב אותם בקלות רבה ובמהירות.

❖ גם אם המגפונים שלך הם מזמש או עשויים מבד, לעולם אל תכבסי אותם למכונת כביסה!!! הם יהרסו כליל. נעליים, כל סוגי הנעליים, מנקים בעזרת חומרים מיוחדים שייוצרו בדיוק למטרות אלו.

נכתב בשיתוף עם נעלי ויקיז