תערוכת חוצות שד' דב הוז במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון: יצאת פיתה! גילת אורקין מציגה דמויות מהלקסיקון הישראלי עשויות מהמוצר הישראלי ביותר – פיתה: שושנה דמארי, מנשה קדישמן, דוד בן גוריון, אריק איינשטיין, השוטר אזולאי, פארוק (אלכס חולה אהבה), שרה וביבי, מוש בן ארי, יובל המבולבל, ניקול ראידמן ועוד...

כלים
שושנה דמארי עשויה מפיתה. צילום: יורם רשף
שושנה דמארי עשויה מפיתה. צילום: יורם רשף

שושנה דמארי, מנשה קדישמן, אריק איינשטיין, דוד בן גוריון, השוטר אזולאי, דמותו הבלתי נשכחת של פארוק מהסרט אלכס חולה אהבה, שרה וביבי, מוש בן ארי, יובל המבולבל, ניקול ראידמן

הם רק חלק ממגוון דמויות מהלקסיקון הישראלי שיצרה אשת ההייטק והשוקולטירית, גילת אורקין, מהמוצר הכי ישראלי שיש – פיתה!

אין הורה שלא נתקל בילד שמסרב לאכול את הכריך בבית הספר. בעוד שלרוב הבעיה הזאת נפתרת בתוך המשפחה או בעזרת תזונאי/ת. גילת אורקין, אשת היי-טק, שוקולטיירית ואימא לשני ילדים, בחרה להתמודד עם האתגר בצורה יצירה אמנותית וחינוכית. ילדיה של אורקין, כמו המבוגרים, אוכלים קודם כל עם העיניים. ״הבנתישכאשר האובייקט מעניין הילדים יהיו סקרנים לגביו, ניצלתי את הרעיון כדי לשלב בין הרצון שיאכלו לרצון שילמדו משהוא מהעולם הרחב", אומרת אורקין.

היא בחרה לעבור עם המוצר הישראלי ביותר: פיתה. חומר גלם המאפשר יצירה בשכבות ומקבל כל סוג של מילוי: ירקות, גבינות, חלבה, חומוס, שוקולד ועוד. אורקין מצליחה לאלף את הפיתה ויוצרת דמויות עם הבעות פנים, ג'סטות גופניות, גומת החן והקמט שבזווית העין.

מידי יום יוצרת אורקין פורטרט מפיתה שקשור לאירוע מכונן שקרה באותו היום בהיסטוריה, כגון יום הולדת של אישיות מפורסמת כמו אלברט איינשטיין או ליידי גאגא, אירועים היסטוריים כמו השבעת גולדה לראשות הממשלה, תאריכי פטירה של מפורסמים ועוד. את הפורטרטים היא מפרסמת מידי יום בחשבון האינסטגרם שלה.

תערוכת חוצות לאורך שד' דב הוז בחולון במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

אוצרים: קרן שפילשר וגיא מורג צפלביץ'

פתיחת התערוכה : יום רביעי 18/5/16 בשעה 18:00

נעילת התערוכה: 31/8/16