קשת השיקה מערכת אינטראקטיבית לצפייה דו מסכית – פרי פיתוח של רבי אינטראקטיב ו-Cloudzone. פלטפורמת mako toolsשל קשת אשר פותחה ע"י משרד הדיגיטל רבי אינטראקטיב ו-Cloudzone, יחידת הענן של מטריקס, מאפשרת לברודקסטרים ולעורכי תוכן לייצר פעילויות דו מסכית – טלוויזיה וסלולאר – ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון מלא מול התוכן הטלוויזיוני ובתכנים לא מסונכרנים לשידור המלווים את הצופים לפני השידור ולאחריו. הפיתוח עליו עבדו רבי אינטראקטיב במהלך השנתיים האחרונות מאפשר חווית צפייה חדשה.

כלים

בעזרת הפלטפורמה ניתן לייצר ללא ידע מקדים פעילות במסך הסלולאר המסונכרנת ומושפעת מהתכנים המוצגים בטלוויזיה בזמן אמת, או לחילופין פעילות המלווה את התכנים לפני ואחרי השידור. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לעורכים לעצב ולהעניק חוויה שונה לכל מוצר או תכנית, דבר המקל את התאמת המערכת לכל פלטפורמה טלוויזיונית.

הפתרון משמש בין היתר, לפורמטים שונים בהם הצופים בבית משפיעים על תכני התוכנית כדוגמת הכוכב הבא והאח הגדול או אפילו בתכניות בהם הצופים הם המשתתפים העיקריים של התוכנית בזמן אמת, דוגמת השעשועון TOUCH ששודר בקשת לאחרונה. תשתית הפלטפורמה שהוקמה בשיתוף פעולה של rabbi agency וחברת- CloudZone, יחידת הענן של חברת מטריקס, המסוגלת להתמודד עם מאות אלפי משתמשים וצופים שנכנסים בו זמנית לקחת חלק בשידור הטלוויזיוני.

"בעידן של היום, כדי לרגש את הצופים בבית, צריך בנוסף לתוכן טלוויזיוני טוב, לאפשר להם לקחת חלק ולהשתתף בחוויית התוכן בפלטפורמות נוספות המלוות את התוכנית ולעיתים גם משמשות לתוכן המרכזי והעיקרי" כך אומר גיל רבי מנכ"ל רבי אינטראקטיב. "הפלטפורמה והתשתית שהקמנו אינה סטנדרטית, שכן בניגוד לסביבות שפועלות לאורך זמן בהם ניתנת האפשרות לתקן ולשדרג תוך כדי, באירועי טלוויזיה בשידור חי אין הזדמנות שנייה, תוך שניות נכנסים מאות אלפים של משתמשים בו זמנית והיכולת לתמרן בזמן הקצר הזה היא קריטית ויחד עם זאת דלה מאוד."

רן רוטשילד, מיחידת הענן CloudZone של מטריקס, מוסיף כי: "מתחילת העבודה המשותפת עם mako ורבי אינטראקטיב, היה ברור לכל הצוותים שלנו שאנחנו עומדים בפני אתגרים טכנולוגיים ייחודיים ושיש לנו את האפשרות להיות בקדמת הטכנולוגיה הדו-מסכית. לשמחתנו, ובעזרת שיתוף הפעולה של רבי, עמדנו בכל האתגרים וסיפקנו פלטפורמה אמתית לשימוש דו מסכי בזמן אמת, במקביל לשידור טלוויזיוני חי".