מארק שאגאל בצלילים ובצבעים: קונצרט פתיחת הסדרה "מוסיקה וצבע" של התזמורת הסימפונית אשדוד עם הפסנתרנית והמנחה אירנה פרידלנד, בשיתוף מרכז מונארט לאמנויות באשדוד. הקונצרט משלב בין שתי האמנויות: מוסיקה וציור, ובמרכזו חייו, סגנונו וקשריו למוסיקה של האמן הדגול מארק שאגאל. בתוכנית: יצירות של מוצרט שהיה המלחין האהוב על שאגאל, פרוקופייב, ברהמס, ניגונים חסידיים וקטעים מהמחזמר 'כנר על הגג' של ג'רי בוק. מנצח: ראובן מוזס

כלים
התזמורת הסימפונית אשדוד
התזמורת הסימפונית אשדוד

ב-2.5 יתקיים הקונצרט הראשון בסדרה 'מוסיקה וצבע' של התזמורת הסימפונית אשדוד והפסנתרנית אירנה פרידלנד. הקונצרט ייערך במרכז מונארט לאמנויות באשדוד בשעה 20:00. הקונצרט – 'כנר על הגג', הוא קונצרט מוסבר שבמרכזו ציוריו של שאגאל והקשר שלהם למוסיקה. מנצח: ראובן מוזס. בתוכנית: יצירות של מוצרט, פרוקופייב, ברהמס, ניגונים חסידיים וקטעים מהמחזמר 'כנר על הגג' של ג'רי בוק.

בעוד רובנו מכירים את שאגאל כאחד מגדולי האמנות בהיסטוריה, לא כולם מודעים להשפעה שהייתה למוסיקה עליו ועל יצירתו. את אהבתו למוסיקה ואת השפעתה עליו ביטא באמירתו: "צבע זה הכול! צבע מרטיט את הנפש כמו מוסיקה!". המלחין האהוב עליו היה מוצרט והוא אף הקדיש לו כמה ציורים. במפגש תנסה פרידלנד לענות על השאלה – מה היה במוסיקה של מוצרט שמשך כל כך את שאגאל וכיצד מוסיקה בכלל השפיעה על יצירתו. שאגאל עצמו למד לנגן בכינור ונהג להקשיב לנגינה של דודו, נוח, אשר היה מודל לכנר בכמה מציוריו, ובהם 'כנר על הגג'.

הקונצרט, כמו הקונצרטים העתידיים בסדרה, ילווה בציורים ובסרטי אנימציה. בהמשך העונה, ייערכו קונצרטים מוסברים בהנחיית פרידלנד על הקשר בין ציוריו של רמברנדט למוסיקה של באך, השתקפותה של המוסיקה של צ'ייקובסקי ביצירות של ציירים רוסיים, זיקה בין המוסיקה של מוצרט לאמנות הפלסטית במאה ה-18 בה הוא חי ועוד.

אירנה פרידלנד, פסנתרנית ומנחה: פסנתרנית סולנית, נגנית קאמרית ומרצה. במהלך הקריירה המוסיקלית שלה הרבתה אירנה להופיע ברחבי אירופה (בלגיה, הולנד, ליטא, לטביה, פינלנד, שוודיה, נורבגיה ,צרפת, גרמניה, איטליה, יוון, רוסיה) ,המזרח הרחוק וארה"ב. היא הופיעה בארץ כסולנית עם תזמורות מן השורה הראשונה, הקליטה מספר פעמים עבור "קול המוזיקה",הוציאה שלושה תקליטוריםשזכו לביקורות נלהבות מהמגזינים החשובים: American Record Guide" ,"International Piano" ו- "Gramophone Magazine". כמו כן, היא מעבירה הרצאות לקהל הרחב ולעיתים מוזמנת להעביר הרצאות וקורסים באוניברסיטאות בחו"ל.

בשנים אחרונות היא מקיימת בקביעות סדרות של הרצאות מוסיקליות לקהל הרחב–"לראות את המוסיקה ולשמוע את הציור", העוסקות בקשר בן צליל וצבע ומספרת על היחס המרתק בין יצירות מוסיקליות וציורים.

המנצח ונגן הבסון ראובן מוזס : מוזס השתתף בתזמורת יהודית ערבית בגרמניה ובספרד בניצוחו של מאסטרו דניאל ברנבוים. הוא מרבה בנגינת מוסיקה קאמרית ולקח חלק בפסטיבלים באירופה, ארצות הברית וישראל. מוזס ניגן כנגן קבוע בתזמורת הקאמרית הקיבוצית, הקאמרטה ירושלים ובתזמורת הקאמרית הישראלית. כמו כן, ניגן כנגן אורח בכל התזמורות לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

הוא השתלם בניצוח אצל מאסטרו וואג פפיאן. בשנים האחרונות מאז החל את קריירת הניצוח שלו ניצח על תזמורות בארץ ובעולם לרבות London classical soloist orchestra,תזמורת פסטיבל אטרי איטליה, סמפונט רעננה וסימפונית אשדוד.

התזמורת הסימפונית אשדוד- מאז היווסדה לפני 22 שנים, העלתה התזמורת יצירות מגוונות ממיטב הרפרטואר העולמי, בפני עשרות אלפי מאזינים ברחבי הארץ, בחלקן, קונצרטים מיוחדים לבני נוער ולמשפחה. מבין מאות האמנים שהופיעו עם התזמורת ראוי לציין את הכנרים :סרג'יו שוורץ, מקסים ונגרוב, איליה קונובלוב, אלונה באיווה, יאיר בן נעים, הפסנתרנים: אנדרי גברילוב, אירינה בשקירוב, אלקסנדר קורסנטייה, סרגיי באביין ורבים אחרים.

מלבד הסדרות הקלאסיות התזמורת הופיעה עם אמנים ידועים בתכניות ישראליות ביניהם: ריטה, קרן פלס, שולמית אהרון, מרינה מקסימילאן, ששי קשת, מירי אלוני, חנן יובל, שלומי שבת ועוד רבים וידועים אחרים. כמו כן הופיעה עם Joo & Igudesman , תיאטרון הבלט ממוסקבה בהפקה של "אגם הברבורים" ו"ג'יזל".

התזמורת ביצעה הופעות אופראיות בבימוי מלא ובפרויקטים בינ''ל כדוגמת האופרטה "הרוזנת מריצה" בהפקת תיאטרון האופרטה של בודפשט ו"הרקוויאם" מאת מוצרט ומאת רוסיני. התזמורת קיימה סיורים בגרמניה ובאיים הכנריים (ספרד), בהונגריה ורומניה, ב"קווין אליזבט הול" בלונדון, מנצ'סטר ובערים נוספות.

לפני כשנה התמנה האדריכל חזי בליישטיין לתפקיד מנכ"ל התזמורת, לאחר שבמשך שנים רבות כיהן כיו"ר שלה. מאז מינויו למנכ"ל בלישטיין הצליח להפיח רעננות וחדשנות בתזמורת, באמצעות קונצרטים ופרויקטים מיוחדים ומגוונים בהם היא מעורבת בשנה האחרונה. בתכנית הסדרה הקלאסית הגדולה יצירות אהובות של גדולי המלחינים כמו הסימפוניה ה-5 של צ'יקובסקי, הסימפוניה ה-7 של בטהובן, "חלום ליל קיץ" של מנדלסון, ארבע עונות של ויואלדי וכדומה. בנוסף מקיימת התזמורת קונצרטים לילדים ולנוער, מופע מחווה לאריק איינשטיין, מופע רוק של של הפינק פלויד עם גיל שוחט, אירוח אמנים מחו"ל כגון הכנר הבינלאומי גראף מורז'ה ואמן האופרה האיטלקי אלסנדרו סאפינה, השתתפה בפסטיבל הג'אז הבינלאומי עם לאוניד פטשקה וגדולי נגני הג'אז מהעולם ועוד פרויקטים ומופעים רבים.

בתכנית הקונצרט:

*יצירות מאת מוצארט (לפסנתר וכלי מיתר)

* פרוקופייב :"פתיחה על נושאים עבריים"

*ניגונים חסידיים לכינור וקלרינט

*מוזיקה ממחזמר "כנר על הגג" מאת ג'רי בוק

* ברהמס, סימפוניה מס' 3, אופוס 90, פרק שלישי

מועד הקונצרט ופרטים לרכישת כרטיסים: יום שני, ה-2 במאי, בשעה 20:00, במרכז מונראט לאמנויות באשדוד. מחיר כרטיס רגיל 50 ש"ח, גמלאי 40 ₪. טלפון להזמנת כרטיסים: 8545130/1 – 08 או בטלפון 0507598096