התזמורת הסימפונית אשדוד תקיים ב-19 באפריל את הקונצרט 'שירת הגורל' בניצוחו של ואג פפיאן, בהשתתפות שתי מקהלות של אורטוריו ירושלים: המקהלה הקאמרית ומקהלת בלנקטו. בתוכנית הקונצרט: מנדלסון סימפונייה מס' 3 "הסקוטית"; ברהמס שירת הגורל; שוברט מיסה מס' 2 בסול מז'ור.

כלים
המקהלה הקאמרית. צילום: רויטל תורן
המקהלה הקאמרית. צילום: רויטל תורן

התזמורת תופיע לראשונה בתולדותיה באולם ימק"א בירושלים וכמו כן, תשתף לראשונה פעולה עם מקהלת אורטוריו, בקונצרט עם יצירות של שלושה מלחינים המייצגים את התקופה הרומנטית. הקונצרט ייפתח בסימפוניה הסקוטית של מנדלסון המוכרת והאהובה על קהל חובבי המוסיקה הקלאסית. יצירתו הקצרה של ברהמס נכתבה לשיר של המשורר הלדרלין. המיסה מס' 2 של שוברט נכתבה על ידו בהיותו בן 18 בלבד.

ואג פפיאן- מנהל מוסיקאלי ומנצחה הראשי של התזמורת הסימפונית אשדוד מאז שנת 2006. בוגר הקונסרבטוריון של מוסקבה במגמת פסנתר. ב1982 מר פפיאן החל את לימודי הניצוח בסנט פטרסבורג, הפך לחלק מקבוצת העלית שלמדה עם פרופסור איליה מוסין האגדי. ב-1984 ולארי גרגיאב הזמין את פפיאן לנצח על התזמורת הפילהרמונית של ארמניה. שלוש שנים לאחר מכן הפך פפיאן למנצח הראשי ומנהלה האמנותי של התזמורת. בעונה 2005/2006 החל פפיאן בשיתוף פעולה עם תיאטרון מרינסקי בסנט פטרסבורג.

כשותף של מקסים ונגרוב, פפיאן החל במסע הופעות באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. הוא הקליט עם ונגרוב מספר יצירות עם ונגרוב עבור הסדרה הקלאסית של EMI. החל משנת 1990, פפיאן מלמד ניצוח ופסנתר בבית הספר למוסיקה על שם בוכמן-מטה באוניברסיטת תל אביב ומנחה כיתות אמן בפסטיבל מוזיקה באיטליה, ובאוניברסיטאות בספרד ובארה"ב.

התזמורת הסימפונית אשדוד- מאז היווסדה לפני 22 שנים, העלתה התזמורת יצירות מגוונות ממיטב הרפרטואר העולמי, בפני עשרות אלפי מאזינים ברחבי הארץ, בחלקן, קונצרטים מיוחדים לבני נוער ולמשפחה. מבין מאות האמנים שהופיעו עם התזמורת ראוי לציין את הכנרים :סרג'יו שוורץ, מקסים ונגרוב, איליה קונובלוב, אלונה באיווה, יאיר בן נעים, הפסנתרנים: אנדרי גברילוב, אירינה בשקירוב, אלקסנדר קורסנטייה, סרגיי באביין ורבים אחרים.

מלבד הסדרות הקלאסיות התזמורת הופיעה עם אמנים ידועים בתכניות ישראליות ביניהם: ריטה, קרן פלס, שולמית אהרון, מרינה מקסימילאן, ששי קשת, מירי אלוני, חנן יובל, שלומי שבת ועוד רבים וידועים אחרים. כמו כן הופיעה עם Joo & Igudesman , תיאטרון הבלט ממוסקבה בהפקה של "אגם הברבורים" ו"ג'יזל".

התזמורת ביצעה הופעות אופראיות בבימוי מלא ובפרויקטים בינ''ל כדוגמת האופרטה "הרוזנת מריצה" בהפקת תיאטרון האופרטה של בודפשט ו"הרקוויאם" מאת מוצרט ומאת רוסיני. התזמורת קיימה סיורים בגרמניה ובאיים הכנריים (ספרד), בהונגריה ורומניה, ב"קווין אליזבט הול" בלונדון, מנצ'סטר ובערים נוספות.

לפני כשנה התמנה האדריכל חזי בליישטיין לתפקיד מנכ"ל התזמורת, לאחר שבמשך שנים רבות כיהן כיו"ר שלה. מאז מינויו למנכ"ל בלישטיין הצליח להפיח רעננות וחדשנות בתזמורת, באמצעות קונצרטים ופרויקטים מיוחדים ומגוונים בהם היא מעורבת בשנה האחרונה. בתכנית הסדרה הקלאסית הגדולה יצירות אהובות של גדולי המלחינים כמו הסימפוניה ה-5 של צ'יקובסקי, הסימפוניה ה-7 של בטהובן, "חלום ליל קיץ" של מנדלסון, ארבע עונות של ויואלדי וכדומה. בנוסף מקיימת התזמורת קונצרטים לילדים ולנוער, מופע מחווה לאריק איינשטיין, מופע רוק של של הפינק פלויד עם גיל שוחט, אירוח אמנים מחו"ל כגון הכנר הבינלאומי גראף מורז'ה ואמן האופרה האיטלקי אלסנדרו סאפינה, השתתפה בפסטיבל הג'אז הבינלאומי עם לאוניד פטשקה וגדולי נגני הג'אז מהעולם ועוד פרויקטים ומופעים רבים.

מקהלת אורטוריו ירושלים- מיזם המקהלות הגדול ביותר בארץ, מונה כ-150 זמרים, חובבי ומקצועיים. את הארגון ייסדו, בשנת 1987, הקרן לירושלים והאגף לתרבות בעיריית ירושלים על-פי יוזמתו של מר יהודה פיקלר, במטרה לקדם את תרבות השירה האמנותית בעיר. באורטוריו חברות חמש מקהלות אשר פועלות תחת ניהול משותף וחוברות יחד לשיתופי פעולה וכן לפרויקט שנתי אשר שיאו בקונצרט הגאלה המסורתי. במסגרת פעילותן המשותפת והנפרדת מופיעות מקהלות אורטוריו בכ-20 קונצרטים בשנה בארץ ובחו"ל.

לאורך שנות קיומה הופיעה המקהלה עם מיטב המנצחים והתזמורות בפסטיבלים חשובים וביניהם פסטיבל ישראל, פסטיבל ליטורגיקה ירושלים, פסטיבל אבו גוש, פסטיבל ירושלים לאמנויות. בחוץ-לארץ הופיעה מקהלת אורטוריו באנגליה, באיטליה, ברומניה.

הרפרטואר של המקהלה הגדולה כולל יצירות מופת של גדולי המלחינים מתקופת הרנסאנס ועד ימינו, קטעי אופרה למקהלה, לצד מוסיקה עממית בשפות שונות, מוסיקה יהודית, ישראלית ועוד. מנצחת המקהלה החל מעונת 2014/15 – היא נעמה נצרתי גורדון ודליה פורן היא מנהלת המקהלה. את המקהלות מלוות בקביעות הפסנתרניות רינה שכטר, נטלי פובולוצקי ואנסטסיה סובולב. בשנת 2001 הפכה מקהלת אורטוריו לעמותה. כיום תומכים במקהלה מנהל התרבות במשרד המדע, התרבות והספורט, עיריית ירושלים וקרן שרובר.

המקהלה הקאמרית המקהלה הקאמרית מונה כ-30 זמרים והיא הגוף הייצוגי של מקהלת אורטוריו ירושלים. המקהלה הופיעה באינספור קונצרטים והשתתפה בפסטיבלים יוקרתיים בישראל והיא מייצגת את ישראל בפרויקטים בינלאומיים מגוונים בחו"ל. הרפרטואר של המקהלה כולל מגוון יצירות רחב - מתקופת הרנסאנס ועד ימינו - של מוסיק​ ה​קלאסית, דתית וחילונית, מרחבי העולם, של מוסיקה ישראלית ושירי-עמים בשפות שונות. הרפרטואר המגוון מאפשר למקהלה ​גמישות בסוגי הקונצרטים ומוכנות להתנסויות חדשות.

בתכנית הקונצרט:

מנדלסון סימפוניה מס' 3 "הסקוטית" אופ. 56. Mendelssohn Symphony no. 3

ברהמס 'שירת הגורל' אופ. 54 Brahms Schicksalslied

שוברט מיסה מס' 2 בסול מז'ור Schubert mass no. 2 in G major

מועד הקונצרט ופרטים לרכישת כרטיסים: יום שלישי 19 באפריל, בשעה 20:00, באולם ימקא, ירושלים. מחיר כרטיס- 70 ₪ I 60 ₪ בהזמנה מוקדמת I 50 ₪ לסטודנטים טלפון להזמנות 054-3018938 Ioratorio.jerusalem@gmail.com