גלריית פולצ׳רי היוקרתית בהולנד, מארחת תערוכה מיוחדת של מיזם מצוינות בשיתוף שנקר בו משתתפים בוגרים ממחלקות העיצוב של המכללה. "אותם השמיים | אותה האדמה" היא תכנית מצוינות בת 18 חודשים, התומכת ומלווה אמנים צעירים ומבטיחים, במטרה ליצור אינטגרציה בין דיסציפלינות האמנות, העיצוב והקראפט. בימים אלו מארחת גלריית פולצ'רי היוקרתית בהאג שבהולנד תערוכה המציגה את פירות המחזור הראשון של התכנית, שזכתה לשבחים מהמבקרים הרבים שביקרו בה.

כלים
יצירה של גרגורי לרין. צילום: יח"צ שנקר
יצירה של גרגורי לרין. צילום: יח"צ שנקר

למחזור הראשון של התכנית נבחרו 6 אמנים ויוצרים צעירים, מתוכם 4 בוגרי שנקר: משה רואס, יעל הרניק וכפיר שבת - בוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל - וגרגורי לרין, סטודנט בתכנית לתואר שני בעיצוב ובוגר המחלקה לעיצוב תכשיטים. יחד איתם השתתף גם רועי מעין, בוגר המחלקה לעיצוב קרמי באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", ומעין אליקים, בוגר המחלקה לאמנות ב"בצלאל". כל אחד מהם עסק במהלך החודשים האחרונים בחקר מקורות היצירה שלו ובפיתוחה ושכלולה דרך התבוננות עצמית וקריאת תיגר על אמונתם, אומנותם ואמנותם.

התכנית היוקרתית - בראשה עומד האמן והמעצב אורי צייג, חבר סגל בכיר במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר - מבקשת לערער, לפתוח, לשאול, לעמת ולהגדיר מחדש את עולם היצירה. משתתפיה זוכים לליווי צמוד ולחופש יצירתי ואמנותי, תוך הפרדה בין הפוטנציאל והכישורים של כל אחד מהם, לבין המסלול המקצועי שהחיים הובילו אותם באמצעותו.

אורי צייג אמר: "מיותר להניח עוד כי האמנות, העיצוב והמלאכה כה שונות זו מזו, עד שנמשיך להוכיח ונטרח להנכיח כל העת את ייחודיותן". בקטלוג שליווה את התערוכה כתב בנושא כי "אחרי הכל, אלו הם אותם השמיים ואותה האדמה שאנו הולכים וחוזרים ביניהם - פעם בהשתקפות מהדהדת לשם ופעם בהזדהות עמוקה לצד השני."

באירוע הפתיחה החגיגי של התערוכה, בה השתתפו בכירים מעולם התרבות והאמנות, אוצרים, אספנים ונציגי שגרירות ישראל בהולנד, הושקה מהדורה מיוחדת של קטלוג התכנית, אותו עיצב זהר קורן - מרצה במחלקה לתקשורת חזותית ובוגר שלה.

התערוכה "אותם השמיים | אותה האדמה" מוצגת בגלריית Pulchri בהאג עד ה-15 בדצמבר