העולם מחפש את הפורמטים הישראלים: יצוא התוכן הטלוויזיוני והפורמטים מישראל בשנת 2015 נאמד בכ- 380 מיליון דולר

"הכספת", "בטיפול", "הומלנד", "בני ערובה", "הכוכב הבא" ו"לעוף על המיליון" הם רק חלק מהפורמטים הישראלים ותוכניות הטלוויזיה שנמכרו ברחבי העולם וביססו את המוניטין של ישראל כמדינה יוצרת וחדשנית בתחום הטלוויזיה. מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה ומשרד החוץ, הבינו את חשיבות יצוא הפורמטים למשק הישראלי ויוזמים את כנס הפורמטים הבינלאומי הראשון, שיתקיים בישראל במהלך חודש ספטמבר 2016.

לדברי עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא: "בשנים האחרונות נמכרו ברחבי העולם עשרות תוכניות טלוויזיה ישראליות שמיתגו את ישראל כמקור חדש ורענן בתעשיית הטלוויזיה העולמית, כאשר כל הצלחה של פורמט ישראלי בחו"ל מבססת את מעמד התעשייה ומסייעת לפורמט הבא ולתוכנית הבאה להימכר ולהגיע למדינות נוספות. להערכתנו היקף יצוא הפורמטים הסתכם בשנת 2015 בכ-380 מיליון דולר. בסופו של יום, יצוא הפורמטים, מעבר לתרומתו הכלכלית למשק הישראלי, תורם לישראל בפן ההסברתי ולכן הערך המוסף מיצוא זה גדול לאין שיעור".

במסגרת הכנס יתכנסו לראשונה כל הגופים שעוסקים ביצוא תוכן טלוויזיוני ופורמטים ישראליים, במטרה לקיים מפגשים עסקיים בין יוצרי ומפיצי הפורמטים ותוכניות הטלוויזיה ובין לקוחות פוטנציאליים מחו"ל, וכן למצב את ישראל כמדינה מובילה בענף יצוא הפורמטים הטלוויזיוניים.

לכנס יגיעו קניינים של חברות הפקה ומנהלי ערוצים מהעולם, מפיצים, מנהלי תכניות, מנהלי רכש וחברות הפקה.

בוועדת ההיגוי של הכנס שותפים נציגים מחברות ההפצה וההפקה הגדולות בארץ בתחום הפורמטים הטלוויזיונים וביניהם: קשת, רשת, ארמוזה פורמטס, דורי מדיה, ענני תקשורת וכן נציגים ממכון היצוא, משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ.