פוסט טראומה בעקבות לחימה, התמודדות עם מחלת נפש והפרעת קשב וריכוז – אלו הם רק חלק מהנושאים בהם עוסקים סרטי הגמר של מסלול קולנוע וטלוויזיה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. הקרנת הבכורה של סרטי הגמר – באירוע חגיגי ביום רביעי 30.3.16 בסינמטק תל אביב

כלים

הקרנת בכורה חגיגית של סרטים אלה תערך ביום רביעי 30.3.16 בסינמטק תל אביב. בסיום האירוע יוכרזו הסרטים המצטיינים בתחומים השונים (בימוי, צילום ועריכה), כמו גם הסרט הטוב ביותר והסרט "חביב הקהל", במהלך הערב תוענק תעודת הוקרה לשייקה לוי, חתן פרס ישראל, שיהיה אורח הכבוד.

בין הסרטים שיוצגו באירוע בסינמטק: "החבר הכי טוב שלי", שעוסק בדמותו של אלון, לוחם ביחידה מובחרת אשר חוזר הביתה לחופשה קצרה. הוא סובל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, אותה הוא מדחיק בעזרת שכנו וחברו מילדות שי, שנהרג שנה קודם במהלך מבצע שאלון הוביל. הסרט עוסק בכאב והאשמה של אלון על מות חברו.

"סגור לרגל שיפוצים", עוסק בילדה בת 10 המתמודדת עם הפרעת קשב וריכוז. הילדה בורחת מהבית ומגיעה לחנות צעצועים שבה היא פוגשת בחור מסתורי. יחד הם עוזרים זו לזה להתמודד עם הקשיים ולהבין שלהיות "משוגעים" זה לא כל כך נורא.

ראש המסלול לקולנוע וטלוויזיה בבית הספר לתקשורת אייל בורס: "בשנים האחרונות השתתפו סרטי בוגרים של המסלול בין היתר בפסטיבלי הקולנוע בחיפה ובירושלים, בפסטיבל "גוונים", בפסטיבל "עין יהודית" וכן בפסטיבלים ובאירועי קולנוע בארצות הברית. חמישה מסרטי הבוגרים נרכשו להקרנה על ידי רשות השידור" ונוספים שודרו בערוצי תקשורת מגוונים".

מסלול הקולנוע והטלוויזיה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל מכשיר אנשי מקצוע, אשר משלבים ידע תיאורטי בתחום התקשורת, הקולנוע והטלוויזיה ורמה מעשית מקצועית גבוהה. במהלך הלימודים מתנסים הסטודנטים בסדנאות בימוי לקולנוע עלילתי ודוקומנטארי ובסדנאות בימוי באולפן טלוויזיה, כמו גם בסדנאות תסריט, עריכה, צילום וסאונד, ומפיקים סרט קצר או תכנית טלוויזיה כפרויקט גמר.

לרשות המסלול ציוד צילום מתקדם, חדרי עריכה משוכללים ואולפן טלוויזיה מהחדישים בארץ. מסלול קולנוע וטלוויזיה הינו אחד מחמשת מסלולי ההכשרה שמציע ביה"ס לתקשורת באריאל, אשר מכשיר בוגרים לכל תעשיית הדיגיטל, הפרסום והתקשורת בארץ.

רשימת הסרטים המלאה:

בסופו של חלום (עלילתי, 22 דקות)

הסרט מגולל את סיפורה של אישה תשושה בנפשה, המגדלת בובה כאילו הייתה בנה. האישה עשתה הכל בשביל להפוך את האיש, שרק רוצה לברוח ממנה, לבעלה. בעזרתם של שני מלאכים שמטרתם לזווג זיווגים "שלא נועדו", היא נישאה לו לאישה. כעת נאלצים כל הצדדים להתמודד עם המציאות שכפו המלאכים.

תסריט ובימוי - תומר בלישה. במאי מצלמות - מיקי לנגנטל. צילום - עמרי לוסטיגר. עריכה - הדר בלס. הפקה - תומר בלישה, נדב גולן וחן חיים. שחקנים - מורן רוזנבלט, אלון פרידמן, עמית רגב, ענבל להבי, אייל נחמיאס.

סגור לרגל שיפוצים (עלילתי, 9 דקות)

ילדה בת 10 שמתמודדת עם הפרעת קשב וריכוז בורחת מהבית ומגיעה לחנות צעצועים שבה היא פוגשת בחור מסתורי. יחד הם עוזרים זו לזה להתמודד עם הקשיים ולהבין שלהיות "משוגעים" זה לא כל כך נורא...

בימוי – ולרי טורין וקולן חייקין. צילום – יונתן וייצמן. עריכה – ניצן חברון. תסריט והפקה – קולן חייקין. שחקנים - יובל גורביץ', יובל שטרן, גלית דימנשטיין.

החבר הכי טוב שלי (עלילתי, 15 דקות)

אלון, לוחם ביחידה מובחרת, חוזר הביתה לחופשה קצרה. הוא סובל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, אותה הוא מדחיק בעזרת שכנו וחברו מילדות שי, שנהרג שנה קודם במהלך מבצע שאלון הוביל. עכשיו הוא לא יכול לשאת את הכאב והאשמה על מות חברו ונאלץ להמציא אותו מחדש.

בימוי – אוהד מאיר ויפעה זלקין. תסריט – אוהד מאיר. צילום – ענבר קלינגל. עריכה – יפעה זלקין. הפקה – מיטל יקואל. שחקנים – ליאור חקון, רון אראל, אירית מאירי, חיים זהבי.

ג'נסיס (עלילתי, 6 דקות)

בישראל הפוסט-אפוקליפטית, גבר ישראלי יוצא לצוד ומוצא עצמו בקונפליקט פילוסופי ותרבותי, בעקבות רדיפה אחר חיה מיתולוגית.

בימוי ועריכה - יונתן בורק. תסריט - יונתן בורק, עמרי לוסטיגר. צילום - עמרי לוסטיגר. הפקה יונתן בורק, דן טובול. שחקנים - יונתן בורק, אמיר אודחה.