מקינת דוד עד לשערות שמשון הגיבור, מבגדיה של מיכל בת-שאול עד למעילו של שמואל: סטודנטים מהמחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר יצרו עבודות ייחודיות בעקבות ספרי נביאים. במסגרת תחרות "ארגמן" למעצבי טקסטיל הוזמנו המשתתפים להציע פרשנות אישית ומקורית לסיפור/רעיון/דמות מספרי הנביאים. העבודות עוסקות בהיבטים שונים של הטקסט המקראי וברלוונטיות שלו לחיי היומיום שלנו ולעולם העיצוב והאמנות ויוצגו בתערוכה חדשה שתפתח ב-17 במרץ בשנקר.

כלים
עבודה של הסטודנטית נועה ליינר מתוך הפרוייקט. צילום: אחעיקם בן יוסף
עבודה של הסטודנטית נועה ליינר מתוך הפרוייקט. צילום: אחעיקם בן יוסף

הפרויקט הייחודי במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר איפשר את בחינת הדהודו העכשווי של הטקסט התנ"כי באמצעים של החומר הטקסטילי. בארוע הפתיחה יוצגו עשרה עיצובים בטקסטיל שיצרו המשתתפים בתחרות ארגמן. לצידם, יוצגו עשר יצירות פרי עבודת הסטודנטים בקורס "לשחזר טקס לספר טקסטיל", גם הוא במסגרת ארגמן, שעסק ביצירה בהשראת טקסים וטקסטיל בספרי הנביאים. כמו כן יוכרזו הזוכים בפרס עדי לעיצוב טקסטיל ויחולקו מלגות לסטודנטים מצטיינים.

פרויקט ארגמן במסגרתו יוענק פרס עדי לעיצוב טקסטיל, הוא שיתוף פעולה בין מיזם 929, המקדם קריאה של פרק יומי בתנ"ך, קרן עדי שהוקמה לזכר האמנית הצעירה עדי דֶרמר לבית בלומברג, והמחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר.

במסגרת שיתוף הפעולה התקיימה תחרות פתוחה לעיצוב טקסטיל בהשראת ספרי נביאים והועבר קורס ייחודי לסטודנטים של שנה ג׳ במחלקה לעיצוב טקסטיל בהנחייתה של אמנית הטקסטיל הבינלאומית גלי כנעני.

קרן עדי שואפת לקדם את חזונה של עדי - עידוד המעשה היצירתי והאינטלקטואלי של אמנים והוגים העוסקים בקשר שבין אמנות ליהדות, קידום שיח בין שני העולמות וטיפוח עניין ציבורי בשיח זה. הקרן מארגנת את פעילותה במחזורים הכוללים ימי עיון פתוחים לקהל הרחב, סדנאות של אמנים ואנשי רוח, תכניות אמנות לתלמידי תיכון, הפקת פרסומים ותערוכות והענקת "פרס עדי להבעה יהודית באמנות ובעיצוב”.

לדברי ד"ר קטיה אויכרמן, ראשת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, "התנ"ך הוא היסוד הכתוב של היהדות בגלגוליה התרבותיים המגוונים. מאז ועד ימנו ניכרת השפעתו על האופן בו זהויות (יהודית, אך גם רבות אחרות) נבנות ומתפרשות - במישור האישי הביוגרפי, הציבורי-חינוכי, המדיני-פוליטי. פרויקט ארגמן איפשר להדגיש את חשיבותו התרבותית ועדכניותו של התנ"ך. במסגרתו, ספרי הנביאים שימשו למקור התייחסות והשראה לעבודות הטקסטיל המוצגות בתערוכה. תפילת חנה, מעילו של שמואל, ארון האלוהים ותפקידו במערכה מול פלישתים, סיפורה של מיכל, טקסים של אבלות והמלכה, פילוג הממלכה וסיפורים נוספים נקראו מחדש וקיבלו פרשנות אישית מורחבת, הן בקריאתם את הטקסט והן ביצירת האובייקט הטקסטילי המשקף את הקריאה."

ארגמן – תערוכה טקסטיל בעקבות ספרי נביאים | 17.3-14.4 | גלריה ע"ש לורבר שנקר, ידע העם 8 ר"ג | ימים א-ה 16:00-20:00

אירוע פתיחה חגיגי – יום ה' 17.3.16 בשעה 19:00. פתוח לציבור