מחאה כנגד העבדות המודרנית, צינורות נפט, איכות השלטון, סבסוד תחבורה ציבורית והמצב באפריקה - כל אלה הם רק חלק מהנושאים העומדים במרכז עבודותיו של אמן המיצג הניגרי החשוב - ג'לילי אטיקו (JELILI ATIKU), אשר מגיע בשבוע הבא, 16-17 במרץ, לביקור בבית הספר לאמנות רב תחומית בשנקר, שם הוא יעביר לסטודנטים סדנת מיצג וירצה על עבודתו במסגרת הפורום הרב-תחומי לשנה ג'

כלים
אמן המיצג הניגרי החשוב - ג'לילי אטיקו (JELILI ATIKU)
אמן המיצג הניגרי החשוב - ג'לילי אטיקו (JELILI ATIKU)

בשבוע הבא בימים ד'-ה' ה-16-17 במרץ 2016, יארח בית הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר את אמן המיצג הניגרי ג'לילי אטיקו (JELILI ATIKU). אטיקו מתמקד בעבודותיו בשאלות של תרבות גלובאלית מול תרבות לוקאלית, בדגש על סוגיות חברתיות ופוליטיות באפריקה היום. הוא יעביר לסטודנטים לאמנות בשנקר סדנת מיצג והרצאה על עבודתו כאמן.

גלעד אפרת מבית הספר לאמנות רב-תחומית בשנקר מסביר כי "אטיקו יהיה אורח הפורום הרב-תחומי לשנה ג' של בית הספר, אשר דן בשאלת הזהות בעידן הפוסט-מודרני ומנסה להרחיב את קשת האמנים מרחבי העולם המוצגים בפני הסטודנטים וכך להעשיר את מגוון ההקשרים התרבותיים שלהם.

הפורום כבר אירח בעבר אמנים אפריקנים בולטים כמו האמן הסנגלי עומר בא והאמן האנגולי טוי-בוי. אטיקו, כאמן מיצג אפריקאי, עוסק בשאלות המעסיקות אזרחים בכל רחבי העולם על הקשר בין האזרח למדינה, אופי השלטון, חלוקת המשאבים ואמנות מקומית וגלובלית, נושאים מאוד עדכניים ורלוונטיים בשיח, הן הישראלי המקומי והן הבינלאומי."

ג'לילי אטיקו, יליד 1968, הוא אמן מיצג ניגרי, יצירותיו כוללות פיסול, צילום ווידיאו ארט. הוא בוגר לימודי אמנות בארצו ניגריה. זוכה להוקרה בינ"ל, בשנה שעברה זכה בפרס הנסיך קלאוס מהולנד לשנת 2015. עבודותיו מוצגות והוצגו במקומות רבים ברחבי העולם בהם: ניגריה הולנד, שוויץ, צרפת, ארה"ב, נורבגיה, פולין, דרום אפריקה, אוסטריה, דרום קוריאה ועוד.