סדנא ייחודית בשם "יצורים אלוהיים זזים בזמן" התקיימה בשנקר במסגרת "פסטיבל המרקחה" המשלב בין עיצוב והנדסה. הסטודנטים הביעו בעבודותיהם ביקורת נוקבת כלפי הרדיפה אחר אידיאל היופי הבלתי אפשרי והמזיק של החברה המערבית. אחד ממנחי הסדנה, ברק אשר מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, אמר כי "הסטודנטים עבדו בקבוצות כאשר כל קבוצה התמודדה אחרת. הראנו הרבה מקרים של ניתוחים פלסטיים שעיוותו את המנותחים והביאו אותם למצב שכמעט איבדו צלם אנוש ניכר היה שבסופו של דבר הרבה יותר זול ונעים לקבל את עצמך מאשר להכנס לתוך העולם הזה, מהחיפוש הבלתי נדלה אחר כל מה שאין."

כלים
צעירים לנצח: עבודות חדשניות של הסטודנטים בשנקר מבקרות את תופעת הניתוחים הפלסטיים
צעירים לנצח: עבודות חדשניות של הסטודנטים בשנקר מבקרות את תופעת הניתוחים הפלסטיים

במסגרת הסדנה הסטודנטים בנו יצורים שזזים, יצורים שהם הכלאה בין דימויים אנושיים, גוף ואופנה, למנגנונים מכניים המייצרים תנועה. במקביל פירקו מנגנונים קיימים על-מנת לשלב אותם באותם יצורים. המנגנונים שנבנו דימו תנועה טבעית ומלאכותית, תהליכי הזדקנות וקמילה במקביל לתהליכי ״הצערה״, ודימו שינויים וחשיפה שהם תוצאה של תזוזה.

בין התוצרים המעניינים של הסטודנטים שקובצו לסרטון וידיאו ניתן למצוא, ערכה בייתית מחתרתית לניתוחים פלסטיים. מדובר בקופסה שיש בה "כל מה שאישה צריכה לניתוחים פלסטיים" כגון שדיים מלאכותיים, גבות, ריסים, מזרקים וכדומה – כדי לעמוד בסטנדרטים של החברה המערבית. היישום היה כמובן מאוד ביקורתי והדגיש את העובדה שישנם אנשים שכבר עברו ניתוחים פלסטיים רבים כל כך עד שהמנתחים עצמם מסרבים לבקשתם לעבור עוד ניתוחים, כך שלמעשה מדובר בסימפטום של בעיה נפשית.

"קופסת החלומות" -מחאה נגד ניתוחים פלסטיים

עבודה נוספת כללה בובה בגודל אדם בוגר שיוצרה משילוב של סריגה וגרבי ניילון בה הושתלה צינורית והסטודנטים המחישו עליה ניתוחים פלסטיים שפגמו בה. בסופו של דבר הבובה דיממה למוות כתוצאה מניתוח פלסטי שכשל, כדי להמחיש שלפעמים יש תוצאות הרות אסון לניתוחים הללו.

בעבודה נוספת הסטודנטים הרכיבו דמויות היברידיות, חלקן צעצוע וחלקן חלקים שנוספו להם והציגו תצוגת אופנה של אותם צעצועים היברידיים, שייצגו אנשים אשר עשו ניתוח פלסטי מתוך תחושה פנימית בלבד שמשהו אצלם לא לפי ה"נורמה".

במרכזה של עבודה נוספת היו שני מודלים של דמויות נשיות בגזרי מגזינים שחילקו את הפנים ל-5 חלקים, כאשר בגיליון אחד היו חלקי פנים מלאכותיים ומנותחים ובגיליון השני היו חלקי פנים רגילים עם הזדקנות טבעית. כל פעם הסירו שכבה אחת של חלק מהפנים והראו את השינוי שעובר על האישה הן המנותחת שהופכת להיות מלאכותית והן של האישה שמזדקנת בטבעיות.

כל העבודות קובצו לסרטון ביקורתי בו הוצגו בין היתר סיבוכים אפשריים מניתוחים פלסטיים רשימה לא נעימה שכוללת: אלרגיות ורגישויות לחומרי ההרדמה, הפרעות ובעיות במערכת הנשימה ומערכת הלב, לחץ דם נמוך או גבוה, זיהומים במקום הניתוח ובעיקר בדרכי השתן עקב הקטטר שהונח במהלך הניתוח, כאבי שרירים, נזק לשיניים, הקאות ובחילות, נפיחות, שטפי דם, הגבלה בתנועה ושיתוק זמני במקום ההרדמה, כאבי ראש, כאבי גב, זיהומים ומורסות.

הסדנה, בה לקחו חלק סטודנטים ממחלקות העיצוב וההנדסה השונות בשנקר, התקיימה בהנחיית ארז עמירן מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר וברק אשר מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר במסגרת שבועהמרקחה בהובלתן של אפרת גלבוע, מרצה בכירה במחלקה לעיצוב פנים מבנה וסביבה ויונית רושו, ראש התמחות הנדסת WEB במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר