אחד מהבנים למשפחת בנית הוותיקה והידועה בירושלים, המחזיקה במפעלים ובנכסים שונים, הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד אחת מהחברות שבבעלות משפחתו, "בנית מערכות חימום והסקה בע"מ". לטענת התובע, שיוצג ע"י עו"ד אופיר עוזרי, החברה החליטה להפסיק לשלם את משכורתו באופן חד צדדי ובצעד בלתי חוקי.

כלים
עו"ד איתמר כהן
עו"ד איתמר כהן

לדברי עוה"ד איתמר כהן וטניה ליאחובצקי, שייצגו את החברה, האחים למשפחת בנית מצויים בסכסוך משפחתי מזה שנים רבות, סכסוך שעניינו חלוקת נכסי המשפחה, שתביעות בעניינו נדונות בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים. את האחים הנותרים במשפחת בנית מייצגים עורכי הדין מאיר הלר וקרן אבלו.

בדיון שהתקיים בבית הדין לעבודה טענו פרקליטי החברה, כי בין האחים לבין החברה, ובכלל זה גם בין התובע לחברה, לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד – בהיותם בעלי מניות וחברי דירקטוריון בחברה.

פרקליטי החברה, ופרקליטי הבנים הנותרים, טענו שבית הדין לעבודה איננו הערכאה המתאימה לבירור הסכסוך, וכי יש להעבירו לבית המשפט לענייני משפחה, שם נדון הסכסוך הכספי בין האחים.

כב' השופטת שרה שדיאור, מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קיבלה את בקשת החברה, רשמה כי השתכנעה שהתובע נוהג "מנהג בעלים" בחברה, ואיננו עובד מן המניין – וקבעה כי יש להעביר את הדיון לביהמ"ש למשפחה בירושלים.

כמו כן, מתחה כב' השופטת שדיאור ביקורת קשה על כך שהתובע הסתיר בכתב התביעה אותו הגיש - את עובדת היותו בעל מניות ודירקטור בחברה המשפחתית.