שירת החצוצרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון מוצ"ש 5.3 היכל התרבות ראשון לציון בשעה 20:30 אנדרס מוסטונן, מנצח סרגיי נקריאקוב, חצוצרה מריה מאירוביץ', פסנתר. בתוכנית: פארט - סימפוניה מס' 3 שוסטקוביץ' - קונצ'רטו לפסנתר, לתזמורת כלי קשת ולחצוצרה מס' 1 בדו מינור, אופ' 35 ארוטיוניאן - קונצ'רטו לחצוצרה ולתזמורת בטהובן – סימפוניה מס' 2 ברה מז'ור, אופ' 36

כלים

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תקיים את הקונצרט שירת החצוצרה בתאריך 5.3 בראשל"צ. על הקונצרט ינצח המנצח האסטוני אנדרס מוסטונן ויתארחו בו החצוצרן סרגיי נקריאקוב והפסנתרנית מריה מאירוביץ'.

בתוכנית הקונצרט: פארט סימפוניה מס' 3, שוסטקביץ' קונצ'רטו לפסנתר לחצוצרה ולתזמורת, ארוטיוניאן קונצ'רטו לחצוצרה ולתזמורת ובטהובן סימפוניה מס' 2.

"מוסטונן המוכר והאהוב חוזר אלינו אחרי הקונצרטים המוצלחים שלו בעונה הקודמת, אבל החידוש הגדול בקונצרטים אלה הוא הופעת חצוצרן סולן," אומר אריאל כהן, מנכ"ל התזמורת, "מי שלא שמעו את נקריאקוב מנגן בחצוצרה, כדאי שיאזינו לו ביוטיוב ואין ספק שאחרי כן יזדרזו לרכוש כרטיסים לקונצרטים הללו. נקריאקוב יגיש גם רסיטל לחצוצרה ולפסנתר עם מריה מאירוביץ' וזאת הולכת להיות חוויה ייחודית."

שירת החצוצרה The Trumpet Song אנדרס מוסטונן, מנצח סרגיי נקריאקוב, חצוצרה מריה מאירוביץ', פסנתר

בתוכנית: פארט - סימפוניה מס' 3 שוסטקוביץ' - קונצ'רטו לפסנתר, לתזמורת כלי קשת ולחצוצרה מס' 1 בדו מינור, אופ' 35 ארוטיוניאן - קונצ'רטו לחצוצרה ולתזמורת בטהובן – סימפוניה מס' 2 ברה מז'ור, אופ' 36

מועד הקונצרט: מוצ"ש 5.3 בשעה 20:30

מחיר כרטיס לקונצרטים: ראשל"צ 5.3 169-229 ₪. גמלאים: 149-199 ₪.

מחיר כרטיס לקונצרטים: 169-229 ₪. גמלאים: 149-199 ₪. טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת

אנדרס מוסטונן

למוסיקאי האסטוני אנדרס מוסטונן נוכחות אישיות וייחודית על במת הקונצרטים. אישיותו הייחודית מוצאת את ביטויה בכל הופעותיו ככנר וכמנצח, בין אם מדובר בניצוח על סימפוניות של מאהלר ושוסטקוביץ' או הובלת תזמורת ביצירות של הקלאסיקונים הווינאיים, או בנגינה של מוסיקה מוקדמת או עכשווית. כמנצח הוא עוקב אחר מהלך התקדמות ההיסטוריה המוסיקלית ומתמקד באורטוריות, בפסיונים, ביצירות סימפוניות וביצירות דרמטיות. הוא מאד פעיל בביצוע יצירות בנות זמננו, בעיקר ביצירות של מלחינים שעימם יש לו קשרי עבודה בהם, גוביידולינה, פנדרצקי, קנצ'לי, סילבסטרוב, נייפל, טיר, פארט וטרטריאן. מוסטונן נולד בשנת 1953 באסטוניה ובארצו עשה את שנות לימודיו, הוא בוגר האקדמיה למוסיקה בטאלין וזכה בפרסים הצטיינות והוקרה רבים באסטוניה ובברית המועצות.

כבר כסטודנט עסק בעיקר במוסיקה אוונגארדית, הלחין ויצר מופעים.בשנת 1972 הקים את ההרכב "הורטוס מוסיקוס" (הגן המוסיקלי) ומשמש מאז מנהלו האמנותי של ההרכב. עם קבוצה זו הוא עושה "מוסיקה ללא גבולות" ובתכניותיהם כלולים פרקי מוסיקה מסורתיים של יהודים, ערבים ומוסיקה הודית, לצד פרקי מוסיקה חדישה. מוסטונן נהנה לבצע מוסיקה קאמרית עם חברים וקולגות והקים לפני כעשור את רביעיית הארט-ג'ז. מבסיסיו באסטוניה, לטביה, רוסיה ופינלנד הוא יוצא לסיורים ברחבי העולם. הוא מרחיק עד ברזיל, מכסיקו וישראל. הוא מרבה להופיע בכל רחבי אירופה עם תזמורות מקומיות כמנצח אורח, כסולן או בהופעות עם האנסמבל שלו "הורטוס מוסיקוס". הוא גם מנהל את "מוסטונן פסט" פסטיבל חורפי בטאלין ובו הוא מארח את טובי המוסיקאים מרחבי העולם והחל מפברואר 2014 גם את "פסטיבל טאלין-תל אביב" בישראל. במסגרת פסטיבל זה השנה, ינצח מוסטונן על התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בשני קונצרטים גדולים עם מקהלות מאסטוניה, זמרים וסולנים, בת"א (28.2) ובראשל"צ (1.3).

סרגיי נקריאקוב, חצוצרה

יליד 1977 בעיר גורקי (ניז'ני נובגורוד) . החל והחל ללמוד נגינה בפסנתר בגיל שש. כשהיה בן תשע נפגע בעמוד השדרה ונאלץ להפסיק את לימודי הפסנתר. בעידודו של אביו פנה לחצוצרה ואביו תר אחר מורים טובים במקומות שונים ובסופו של דבר הוא בעצמו, מיכאיל נקריאקוב, היה למורה הבלעדי של בנו וגם המעבד העיקרי של רפרטואר גדול מאד לנגינה בחצוצרה וב"פלוגלהורן"(כלי דומה לחצוצרה). את הופעתו המקצועית הראשונה עשה סרגי נקריאקוב בגיל 10 ומאז הוא מככב על במות הקונצרטים של ברית המועצות. בעיר בה גדל, בניז'ני נובגורוד, נאסר על התושבים לקשור קשרים עם העולם שמחוץ לברית המועצות. הוריו החליטו לעלות לישראל כדי שבנם יוכל להתפתח בקריירה המוסיקלית שלו עם דרכון המתיר לו לנוע בעולם בחופשיות.

מזה יותר משני עשורים שנקריאקוב מופיע כסולן עם התזמורות החשובות ביותר, בעולם כולו, בפסטיבלים הנחשבים וברסיטלים לחצוצרה, שם מלוות אותו לסרוגין, אחותו ורה אוחוטניקובה והפסנתרנית הבלגית מריה מאירוביץ'. הוא זכה בפרסים במדינות שונות. הוא ניגן בביצוע בכורה עולמיים יצירות שנכתבו עבורו, בהן "אד אבסורדום" של ירג וידמן, "פייטה" של כריסטיאן יוסט, ושלל עיבודים ליצירות שונות שראו אור בהקלטותיו המרובות. הופיע בתפקיד חצוצרן בסרט היפני "טיפה בים" והשתתף בנגינה בפס הקול של הסרט.

מריה מאירוביץ', פסנתר

מריה מאירוביץ' נולדה בסנט פטרבורג למשפחה שלא היו בה מוסיקאים והחלה בלימודי המוסיקה כשהיתה בת שש ושנתיים אחר כבר זכתה בתחרות פסנתרנים. את לימודיה החלה בקונסרבטוריון הממלכתי בעירה. את לימודי ההמשך עשתה בבלגיה, בזכות מלגות "קרן אלכס דה-פריס" וקרן יהודי מנוחין. היא סיימה את לימודיה בהצטיינות בקונסרבטוריון המלכותי באנטוורפן והוזמנה להצטרף לחבר המורים מייד עם תום לימודיה.

היא זכתה בפרסים ראשונים בתחרויות ויוטי באיטליה והנן בהולנד. הופיעה מאז באירופה, באסיה בדרום אמריקה ובארצות הברית, באולמות יוקרתיים כמו תיאטר שאנז אליזה (פריז), קונצרטחבאו (אמסטרדם) הפילהרמוני (סנט פטרבורג), המרכז הלאומי לאמנויות הבמה (בייג'ין) ועוד. ניגנה מוסיקה קאמרית עם מקסים ונגרוב, בוריס ברזובסקי, סרגיי נקריאקוב, ואדים רפין, דורה שוורצברג, דיישין קשימוטו ודמיטרי יורובסקי. הופיעה כסולנית עם התזמורת הפילהרמוניות של לונדון, סופיה, נובוסיבירסק, הסימפונית הלאומית של טייוואן, תזמורת פסטיבל שלזוויג-הולשטיין.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון נוסדה בשנת 1988 על-ידי עיריית ראשון לציון. בתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית.

התזמורת מציעה לקהלה מגוון רחב של יצירות מכל התקופות בתכניותיה הכוללות סדרות קונצרטים למנויים, קונצרטים רבים לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים לקהל צעיר וקונצרטים מיוחדים לגיל הזהב. התזמורת יצאה לסיורים באירופה כתזמורת האופרה וכן כתזמורת סימפונית לכל דבר. בשלהי שנת 2014 קיימה התזמורת סיור קונצרטים בסין בניצוחו של מנהלה המוסיקלי החדש, ג'יימס ג'אד. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו, בבייג'ין ובשנחאי (שם השתתפה התזמורת בפסטיבל שנחאי וניגנה קונצרט שהוגדר כאירוע מרכזי של הפסטיבל) היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות ונלהבות. בקיץ 2008 בפתח עונת העשרים החגיגית יצאה התזמורת למסע הופעות מוצלח במיוחד בארגנטינה ובברזיל.

החל בשנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012), "לה טראויאטה (בשנת 2014), "טוסקה" (בשנת 2015) בניצוחו של דניאל אורן והפקה בימתית של "כרמינה בורנה" בניצוחו של ג'יימס ג'אד. התזמורת זכתה לשבחי הביקורת. 50,000 איש מהארץ ומחו"ל שמעו את התזמורת בהפקות הענק לרגלי המצדה. החל בעונת הקונצרטים 2014-2015 מונה ג'יימס ג'אד למנהל המוסיקלי החדש של התזמורת והחליף את דן אטינגר אשר כיהן בתפקיד 7 שנים . אטינגר מכהן עתה כמנצח אורח ראשי. ג'יימס ג'אד מונה לאחרונה גם כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של סלובקיה.