לקראת יום האישה הבינלאומי: תערוכת יחיד של אסתי לוי, מתוקה שלי שקופה. גלריית חנקין, במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

כלים
מתוקה שלי שקופה. תערוכת יחיד של אסתי לוי החל מה 8/3 בגלריית חנקין בחולון
מתוקה שלי שקופה. תערוכת יחיד של אסתי לוי החל מה 8/3 בגלריית חנקין בחולון

לרגל יום האישה הבינלאומי, תיפתח בגלריית חנקין בחולון תערוכת יחיד חדשה של אסתי לוי – מתוקה שלי שקופה, 8/3/16 – 9/4/16.

במרכז המיצב ניצבת דמות נשית עשויה ברזל עליה נטוותה אריגה סבוכה של רצועות נייר צלופן שקוף. הדמות מוצבת במרכזו של עולם סמלי שסובב אותה: סבך של עצים וענפים מחוסרי עלים, בנויים בנייר צלופן בצבעי אדום וכחול, המזכירים ורידים ועורקים במערכת כלי הדם, או יצורי טבע זוחלים. גם להקת נמלים משתתפת במיצב, כולן בגוון הכחול הזוהר של הצלופן.

שמלות הכלה, שהיו במרכז תערוכותיה הקודמות של אסתי, מופיעות גם הן בתערוכה. אריזת הצלופן השקוף מבטיחה הפתעה, מתיקות, סוכריה, המכוונת לתפיסה המקובלת עדיין ביחס לאישה כאריזה, האמורה לספק זאת לגבר. כנגד רעיון זה מתמודדת היצירה, כבשורה של עמדה פמיניסטית גאה ובוטחת בעצמה.

העולם שאסתי יצרה בנוי באותן טכניקות סיזיפיות של קליעה, קשירה וליפוף, טכניקות בהן היא משתמשת בכל יצירותיה. היא נאמנה לחומרים הזניחים והמתכלים של סוגי נייר המשמשים אותה לבניית הפסלים שלה. אין, מבחינתה, ניגוד בין עמלנות זו המוגדרת 'נשית' לבין כוח ועוצמה נשית. את המיצב הזה אפשר יהיה לפרק כאשר תסתיים התערוכה, אך את הרוח והרעיון אי אפשר לכלות.

לוי יוצרת מיצבים דרך סיפור אישי.כך למשל שמלת הכלה המופיעה ברוב מיצביה, היא זיכרון על סבתה, שאולצה להתחתן עם אלמן אחותה כשהיא לבושה באותה שמלת כלה שאחותה לבשה ביום חתונתה, מעשה שהשאיר עליה חוויה קשה לכל חייה.השם של המיצב הוא מעין קריאה אירונית על מערכת היחסים בין גברים ונשים המושתת לעיתים על כוח ושליטה.

לוי, ילידת הארץ, בוגרת מכון אבני, וכן השתלמה במדרשה לאמנות. לוי הציגה בתערוכות בבית האמנים תל אביב, בית מאירוב חולון, בית האופרה תל אביב, גלריה חנקין חולון וכן תערוכות קבוצתיות רבות.

פתיחת התערוכה: יום שלישי, 8/3/16 , בשעה 19:00