היסטוריה במיתר: לאחר שלוש שנים של גירעון מועצה מקומית מיתר נכנסת לשנת 2016 באיזון כלכלי

מועצה מקומית מיתר מצאה עצמה בשנת 2013 בגירעון של כ-4 מיליון שקלים. אבנר בן גרא, ראש המועצה, התחייב לתושבים כי עד שנת 2016 החוב ייסגר. כעת, לאחר שלוש השנים, המועצה הגיעה לאיזון כלכלי.

עד לפני שלוש שנים מועצה מקומית מיתר הייתה באיזון כלכלי. אך היה מדובר בנתון פורמאלי בלבד משום שאיזון זה התאפשר אך ורק בזכות הלוואות איזון מטעם המדינה. בשנת 2010 החליטו במשרד מבקר המדינה להפסיק את הלוואות האיזון לאלתר. כך מצאה עצמה המועצה המקומית מיתר מידרדרת לחוב של 4.3 מיליון שקלים. חלק גדול מהגירעון המצטבר היה סירובו של ראש המועצה, אבנר בן גרא, להצטרף לתאגיד מים, שהיה פוגע ברווחת התושבים.

במועצת מיתר, כמו בישובים רבים בישראל, היו צריכים לחשוב על דרך לצאת מהגירעון. אבנר בן גרא, ראש המועצה, חשב על תכנית התייעלות יזומה לצורך סגירת הגירעון וטען כי תוך שלוש שנים מועצת מיתר תוכל להגיע לאיזון. השבוע, לאחר שלוש שנים, הודיע גזבר המועצה, ג'קי להב, כי מועצת מיתר הצליחה לצאת מהגירעון ולהגיע לאיזון הנכסף.

במועצה מתעקשים לציין כי למרות שעמדו ביעדים המוגדרים, ולמרות שהצליחו לסגור את החוב, עדיין מדובר באיזון עדין ומפה הצעדים צריכים להיות זהירים. כיום מירב ההכנסות של מועצת מיתר מגיעות מהארנונה שמשלמים התושבים. כמו-כן, במועצה הצליחו, לאחר מאמצים רבים בוועדת ההכנסות בכנסת, להשיג ארנונה מאזורים שונים שהממשלה הקצתה למועצת מיתר. אחת הדרכים שהמועצה מתכננת להגדיל את הכנסותיה היא פיתוח אזור תעשייה שוקת הצפוי להניב רווחים רבים נוספים.

"למרות שהידקנו את החגורה בשלוש השנים האחרונות בשביל לסגור את הגירעון, מעולם לא פגענו בסל השירותים לתושב" מסר אבנר בן גרא, ראש המועצה המקומית מיתר והוסיף – "אנו כרגע מתמקדים בפיתוח אזור תעשייה שוקת במטרה שיקבל את תנופת התעשייה והפיתוח כדי לאפשר מקורות הכנסה עתידיים שנוכל להסתמך עליהם. למרות שסגרנו את החוב, עוד לא הגענו לנחלה ולמנוחה בכל הקשור לעצמאותנו הכלכלית. נמשיך לעבוד קשה כדי לבסס את מיתר כישוב מוביל בנגב".