פסטיבל הקולנוע ה-33 ירושלים קורא ליוצרים להגיש סרטיהם לתחרויות הקולנוע הישראלי. סך הפרסים בתחרויות הישראליות יעמדו השנה על סכום כולל של מעל לרבע מיליון ש"ח

כלים

פסטיבל הקולנוע ה-33 ירושלים מזמין יוצרי קולנוע ישראלים להגיש את סרטיהם למסלולי תחרויות הקולנוע הישראלי בפסטיבל שיתקיים בחודש יולי הקרוב 2016. החל משנה שעברה, האקדמיה האמריקאית לקולנוע ומדעים הכירה בפסטיבל הקולנוע ירושלים כגוף רשמי המסמיך סרטים קצרים להתמודד על מקום בקטגוריית הסרט הקצר של פרסי האוסקר.

התחרויות אליהן יש להגיש את הסרטים: תחרות חג'ג לקולנוע עלילתי, תחרות ון ליר לקולנוע תיעודי, תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי קצר ו- התחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני.

הפרסים בתחרויות הישראליות יעמדו השנה על סכום כולל של מעל לרבע מיליון ש"ח ויכללו את הפרס הכספי הגבוה ביותר בארץ לסרט עלילתי באורך מלא- פרס חג'ג'. הפרסים מוענקים ליוצרים ישראלים לעידוד היצירה והעשייה המקומית וכהבעת הערכה על חדשנות, יצירתיות והצטיינות.

הפסטיבל מזמין את היוצרים להגיש את סרטיהם למסלולי התחרויות השונות עד ליום ה', 21/4 בשעה 12:00 בצהריים. פרטים נוספים באתר הפסטיבל.

הפסטיבל יציין השנה 11 שנים לאירועי ה-Pitch Point לסרטים עלילתיים באורך מלא, אשר יערכו בתאריכים 10-11 ביולי 2016, בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים. הפיצ'פוינט נועד להוות פלטפורמה עבור יוצרים ישראלים להצגת וחשיפת פרויקטים עלילתיים באורך מלא המצויים בתהליכי פיתוח והפקה מתקדמים, בפני אישים נבחרים מתעשיית הקולנוע הבינלאומית, על מנת לייצר אפיקי תקשורת בינלאומיים, להרחיב את מקורות המימון של הפרויקטים, ולקדם קופרודוקציות ושיתופי פעולה פוטנציאליים.

הפיצ'פוינט ה-11 יכלול ארבעה אירועים מרכזיים:

1.תחרות לסרטים עלילתיים הנמצאים בשלבי הפקה - מסלול הפקה.

2.תחרות לסרטים עלילתיים הנמצאים בשלבי עריכה מתקדמים (work-in-progress) - מסלול פוסט.

3.מפגשי אחד על אחד בין היוצרים הישראלים לאורחי תעשיית הקולנוע מהעולם.

4.סדנאות וכיתות אמן מקצועיות שיועברו ע"י שופטי הפיצ'ינג ואורחי הפסטיבל מחו"ל.

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה במהדורתו ה-33 בין התאריכים 7-17 ביולי 2016 בסינמטק ירושלים ובאולמות הקולנוע השונים ברחבי העיר.

במהלך הפסטיבל יוקרנו מיטב הסרטים מרחבי הארץ והעולם; סרטי עלילה וסרטים דוקומנטריים ובהשתתפות יוצרים מהשורה הראשונה של תעשיית הקולנוע העולמית.