שרון פנאן הגישה ערעור על החלטת ביה"ד לעבודה - דורשת להכיר ביחסי עובד-מעביד בין בעלה לבין אגודת מכבי ת"א

כלים

שרון פנאן, אלמנתו של מוני פנאן, תובעת מבית הדין הארצי לעבודה להכיר ביחסי עובד-מעביד בין בעלה המנוח לבין מועדון מכבי תל אביב בכדורסל, ולזכות בזכויות העובד המגיעות לו.

בערעור שהגישה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, באמצעות עו"ד אבי גפן, מבקשת פנאן להפוך את החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שדחה בעבר את תביעתה להכרה ביחסי עובד-מעביד בין מכבי תל אביב לפנאן. בערעורה, שהוגש בימים אלה, נטען כי החלטת בית הדין התקבלה על סמך מידע שגוי.

שופטי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבעו בהחלטתם, עליה הוגש כעת ערעור, כי לא התקיימו יחסי עובד-מעביד בין מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב לבין מוני פנאן, מפני שהוא החזיק מניות באגודה ולא נחשב לעובד מן המניין. פנאן כיהן כמנהל קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב לאורך 16 שנה, עד ששם קץ לחייו.

בא כוחה של שרון פנאן, עו"ד אבי גפן, טוען בערעור, כי במשך כל שנות פעילותו כמנהל הקבוצה, איש לא הטיל ספק בכך שפנאן עובד בכיר באגודה, ולראיה, לאחר מותו החליפו אותו שלושה עובדים בשכר. כמו כן, טוען עו"ד גפן, המניות שבהן החזיק פנאן לא היו של אגודת מכבי תל אביב, אלא של חברה אחרת, שהחזיקה במניות האגודה, ועל כן, לטענתו, דחיית תביעתה של אלמנתו התבססה על מידע שגוי.

האלמנה, שנותרה חסרת כל עם מותו הפתאומי של בעלה, הגישה את הערעור באיחור של שבועיים מהמועד האחרון האפשרי, מכיוון שלא מצאה עו"ד שיסכים לייצגה, בשל חסרון כיס. לבסוף, הסכים עו"ד אבי גפן לייצגה בערעור ללא תמורה, אלא אם תזכה בכספים בערעור. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן בימים אלה בבקשתו של עו"ד גפן להגשת ערעורה של שרון פנאן באיחור.