פרוטרום תעשיות בע"מ ("פרוטרום"), אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית: החברה הודיעה כי רכשה אתמול 100% ממניות חברת Grow Company Inc. ("Grow") האמריקאית, בתמורה לכ-20 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המותנית בביצועיה העסקיים של Grow במהלך שנה ממועד הרכישה. העסקהמומנה באמצעות חוב בנקאי.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום

בנוסף, מודיעה פרוטרום כי השלימה אתמול את רכישת 75% ממניות AMCO SP. Z O.O. הפולנית, המתמחה בפתרונות טעמי Savory ייחודיים.

Grow נוסדה בשנת 1977 ולה ידע רב שנים ושיטות ייצור ביו-טכנולוגיות ייחודיות להפקת חומרי גלם תזונתיים טבעיים בעלי ערכים בריאותיים המוכחים מדעית, והנתמכים במחקרים קליניים, המשפרים מהותית את הספיגה בגוף האדם של ויטמינים, מינרליים ונוטריאנטים חיוניים אחרים. על לקוחות Grow נמנות חברות תוספי תזונה, תרופות טבעיות, מזון פונקציונאלי, קוסמטיקה וטעמים מהמובילות בתחומן והיא מציגה קצבי צמיחה מרשימים, מעל קצב צמיחת השווקים בהם היא פועלת. הטכנולוגיה הייחודית שלGrowומוצריה מחזקים את התשתית הטכנולוגית ואת סל הפתרונות הטבעיים של פרוטרום לתחומי המזון והבריאות. פרוטרום תפעל לניצול אפשרויותה- Cross Selling הרבות הגלומות ברכישה ולתמוך בהרחבת המחקר, הפיתוח והייצור של פתרונות טבעיים ייחודיים המשלבים טעם ובריאות, במענה לדרישות הצרכנים ולמגמות העיקריות בשוק המזון העולמי למזון טבעי ובריא יותר. תחום זה צומח בקצבים גבוהים ויכולותיה הייחודיות של פרוטרום מקנות לה יתרון תחרותי מובהק.

ל- Grow מרכז מו"פ שיווק ומכירות ואתר ייצור יעיל בניו ג'רזי, ארה"ב. בעלי החברה, ובראשם מנכ"ל הפעילות המכהן גם כמדען הראשי שלה, שהוא חוקר בעל שם בתחום ושנות ניסיון רבות, יצטרפו לשדרה הניהולית של פרוטרום בתחום חומרי הגלם הטבעיים הייחודיים.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "פרוטרום ביצעה בשנתיים האחרונות מהלך אסטרטגי משמעותי לחיזוק מעמדה כיצרנית עולמית מובילה של חומרי גלם טבעיים ייחודיים: רכשנו את מונטנה הפרואנית, ויטיבה הסלובנית ואת נוטרפור ואינגרנט הספרדיות, העוסקות, בין היתר, במיצויים טבעיים מצמחים, ובצבעים טבעיים, את סקנדיה ו- Citrasource האמריקאיות, המתמחות בחומרי גלם ייחודיים טבעיים מהדרים, ובשבוע שעבר הודענו על השקעתנו באלגלו, המתמקדת בגידול ובהפקת מוצרים חדשניים מאצות תוך שימוש בטכנולוגיה ביוטכנולוגית ייחודית. רכישת Grow משתלבת היטב באסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחיות שלנו תוך העמקת והרחבת הפעילות של פרוטרום בתחום הצומח של תוספי תזונה טבעיים ייחודיים ושימוש בטכנולוגיות ייחודיות להפקתם. נמשיך להשקיע בהרחבה מהותית של פעילותנו הגלובלית בתחום חשוב וצומח זה, הן באמצעות רכישות אסטרטגיות והן על ידי שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות, מכוני מחקר וחברות הזנק לפיתוח חומרי גלם טבעיים חדשניים. "

"רכישת Grow מביאה לפרוטרום יכולות מו"פ מתקדמות כמו גם לקוחות משמעותיים. בזכות ניסיונה המוכח של פרוטרום בביצוע מוצלח של רכישות ומימוש אפשרויות הסינרגיה הגלומות בשילוב הפעילות הנרכשת עם פעילות פרוטרום ואפשרויות ה-Cross Selling הרבות, אנו משוכנעים שגם רכישה זו תתרום להמשך הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום, ותייצר ערך גבוה ללקוחותינו, לעובדינו ולמשקיעים שלנו. "

יהודאי סיכם ואמר, כי "רכישת Growהיא הרכישה ה- 29 שבצענו בחמש השנים האחרונות וממשיכה את מימוש אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המשלבת צמיחה פנימית מעל קצב צמיחת השווקים בהם אנחנו פועלים ורכישות אסטרטגיות. יש לנו צנרת מצוינת של רכישות עתידיות שתתרום, יחד עם המשך חיזוק מובילות השוק שלנו בחיבור עולמות הטעמים הטבעיים והבריאות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020 ".