שר האוצר חתם על צו המתיר ייבוא של 60,000 טון ירקות בפטור ממכס. מטרת הצו למנוע מחסור והתייקרויות בתקופות החגים. שר האוצר, משה כחלון: "לא נאפשר שהמחסור שהיה בתקופת החגים האחרונה יחזור על עצמו בפסח. לאזרחי ישראל מגיעה אספקה שוטפת של ירקות במחירים הוגנים לאורך כל השנה"

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום על צו המתיר ייבוא של מגוון ירקות במסגרת מכסה פטורה ממכס בכמות כוללת של 60,000 טון. מטרת הצו, המתואם עם משרד החקלאות, הינה למנוע ככל הניתן עליית מחירים בירקות הטריים, בעקבות מחסור בתוצרת חקלאית טרייה כתוצאה מתנאי אקלים קיצוניים ומזיקים שונים אשר פוגעים בגידול המקומי, וכן למנוע התייקרויות בעקבות ביקושים גוברים בתקופות החגים.

על פי הצו, ניתן יהיה לייבא במהלך כל השנה תפו"א, בצל, גזר, חזרת, כרוב, חסה, מלפפונים, סלרי, עגבניות, פטרוזיליה ופלפל בפטור מלא ממכס. ייבוא במסגרת מכסה זו יתאפשר בהתאם לתנאי הגידול והצריכה בשוק המקומי במהלך השנה.

כמו כן, בתקופת החגים (מ- 22.3.16 עד ל- 5.5.16 ומ- 2.9.16 עד ל- 2.11.16) יתאפשר ייבוא של גידולים ספציפיים (חסה, מלפפונים, סלרי, עגבניות, פטרוזיליה ופלפל) במסגרת המכסה ללא קשר לתנאי ההיצע בשוק המקומי.