הזכוכית שבינינו - תערוכת צילומים חדשה לאמנית טלי אשכול

האפשרות של צילום מבעד לזכוכית ובאותה הזדמנות לחשוף גם את הנשקף בה, משמשת את אבות הצילום המודרני מתחילת המאה העשרים. הראשון שהציג תערוכה בשנת 1926 בה הוצגו חלונות ראווה על תכולתם והעיר פריז משתקפת בזכוכית היה יוג'ין אטג'ה. בצילומיו החלונות היו דוממים וזאת בגלל מגבלות החשיפה האיטית. הצלם רוברט פראנק העלה בספרו המיתולוגי "האמריקאים", דמויות של נשים במזללת המבורגרים המגיבות למצלמתו בפרץ צחוק. רוברט פראנק הרבה ללכוד במצלמתו, בצילום חטף, דמויות במרחב ציבורי, הן כמתבונן מבחוץ והן בהייתו שותף לאותו חלל

קרא עוד...

טבע דומם 2   של אודרי ברגנר

במחקר המגדרי נתפסת ההיסטוריה ההגמונית כ-His-story - הסיפור שלו, וכדי להשלימה יש להביא גם את Her-story - הסיפור שלה. מטרת התערוכה לתקן ולספר את סיפורן של האמניות המוצגות, ולהחזירן לשיח אודות האמנות הישראלית, כי בלעדיהן ההיסטוריה של האמנות הישראלית אינה שלמה

קרא עוד...

התנתקות בסיסית - ציור של רינת יצחק

לאחר יותר מחמש עשרה שנות עשייה אמנותית פוריות בחו"ל, מגיעה האמנית רינת יצחק להציג את עבודותיה לראשונה בישראל ומזמינה את הקהל למסע נטיעה מחודש של שורשיה ולשאוב מפרי מכחולה המדויק

קרא עוד...

תערוכת "מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי". צילום: ולדימיר נייחין

כלי קרמיקה וזכוכית ממצרים האסלאמית מספקים בצבעוניותם המרהיבה ובטכניקות המשוכללות שלהם הצצה מרתקת לרב-גוניות תרבותית באסלאם: מתיאורי נסיכים ושליטים, חגיגות ומשתאות - ועד לאירועי בידור נפוצים כקרבות תרנגולים, היאבקות, משחקי פולו ועוד. בנושא זה תעסוק הרצאתו של ד"ר אריה לב קפיטייקין, שתתקיים במסגרת התערוכה "מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי".

קרא עוד...

מתוך תערוכת היחיד של הציירת נורית רוזן "אקספרסיה-אימפרסיה"

התערוכה בשם "אקספרסיה-אימפרסיה" נפתחה ב-6 במאי בבית העיתונאים ע"ש סוקולוב (קפלן 4 ת"א) ותהיה פתוחה לקהל הרחב עד לתאריך 26 במאי. סגנון הציור בתערוכתה של רוזן מבוסס על שימוש בצורות גאומטריות. (מופשט גיאומטרי). הציורים המופשטים מאופיינים בעושר של צבעים וצורות שלא נגמרים. בציוריה של רוזן ניתן למצוא ​השפעות של ציירים כגון קנדינסקי, מלביץ' וסול לוויט, שמהווים עבורה מקורות השראה. בעבודות בולט הביטוי האקספרסיבי האישי החזק המייחד אותה

קרא עוד...