עולם יחסי הציבור בשנים האחרונות קיבל תפנית מפתיעה.. היום מאגר הפרסום והמידע הנפוץ ביותר הוא הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש שבראשם עומדת גוגל. גוגל מרכזת עבורנו כל סוג של מידע שאנחנו מחפשים, על אנשים, על חברות, על אנשי מקצוע, על גופים ועל כל דבר אחר שרק קיים בעולם.

כלים

גוגל עובדת עבור המוח והרגליים שלנו והאינטרנט עוזר לנו לקצר תהליכים כמעט בכל דבר. אנשי מקצוע, חברות ואישים רבים בוחרים לפרסם עצמם באינטרנט וליצור לעצמם פרסום חיובי שיעזור להם בקידום וניהול עניינם והעסקים שלהם, אך לעיתים יכולים לקרות מצבים שהמוניטין שלהם אינו רק מוניטין חיובי ויש כאלו שבוחרים להכפיש את שמם באמצעות האינטרנט וכתבות שאינן מחמיאות.

כיום, בשלהי העשור השני של שנות האלפיים, חשוב לא רק לפרסם באינטרנט אלא לבצע ניהול מוניטין באינטרנט על ידי מומחים. ניהול מוניטין באינטרנט מסייע לכם להביא לידי פרסום אך ורק את הרישומים החיוביים שזורמים עליכם או על החברה שלכם באינטרנט. חברות רבות דואגות ונוהגות מזה שנים לשכור שירותים של מומחים העוסקים בתחום של ניהול מוניטין באינטרנט והדבר מסייע להם לצמוח ולגדול בעזרת רשת של ביטחון וירטואלית שכיום היא מאוד חיונית עבור כל איש ציבור או עסק.

בעבר מוניטין היה נבנה מפה לאוזן, אין ספק שגם היום פרסום מה לאוזן הוא פרסום חשוב כמעט כמו זה שקיים במדיה וברשת, אך היום אנשים לא סומכים רק על המלצות וגם לאחר שקיבלו המלצה ממקור ראשון, הם יפתחו את האינטרנט, יכנסו לגוגל ויחפשו מידע עבור איש המקצוע או המוצר שאותו ירצו לרכוש. ניהול מוניטין באינטרנט מסייע לכם לשמור על שמכם הטוב שלעיתים נהרס בעל כורחם ו'בזכות' אנשים בעלי אינטרס אסטרטגי, וזאת לאחר שבמשך שנים ניסיתם לבנות את שמכם הטוב ואת המוניטין החיובי שיעזור לכם ליצור אמון של החברה, הסביבה וקהל הלקוחות הפוטנציאלי בכם.

עבור אנשים כמוכם ניהול מוניטין באינטרנט יכול להיות חיובי. חשוב לזכור- ניהול מוניטין באינטרנט לא עוזר להעלים את המידע השלילי אלא להכביר ולהעצים את המידע החיובי כך שהמידע השלילי וישחק ויטואטא אל מתחת לרדאר של מי שמחפש עליכם או העסק שלכם כל סוג של מידע.