עובדי תכנית קרב הפגינו מול משרדי ההנהלה של החברה למתנ"סים והחלו בהיערכות לצעדים נוספים. העובדים מוחים על סירובה של החברה למתנ"סים אשר מפעילה את תכנית קרב במערכת החינוך, לחתום על הסכם קיבוצי שמעגן את ההבנות שהושגו בעניינם בין ההסתדרות לבין משרד האוצר ומסדיר נושאים נוספים אורי ליברטי, יו"ר ועד עובדי התכנית: "נהגנו באחריות ושמרנו על איפוק במשך חודשים ארוכים אך הנהלת החברה למתנ"סים גוררת רגליים ומעמידה תנאים בלתי אפשריים לחתימה על הסכם קיבוצי" קרוב למאה עובדי תכנית קרב, המופעלת במערכת החינוך, הפגינו אתמול (א') מול בנייני החברה למתנ"סים ותכנית קרב בעיר לוד והחלו בהיערכות לצעדים נוספים.

עובדי תוכנית קרב. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי תוכנית קרב. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

העובדים מוחים על סירובה המתמשך של החברה למתנ"סים לחתום על הסכם קיבוצי, שיעגן את ההסכמות בעניינם בהמשך להסכם העקרונות שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין שר האוצר משה כחלון, ויסדיר את מכלול העסקתם של עובדי התכנית.

תכנית קרב הינה פעילות חינוכית מטעם משרד החינוך המופעלת על ידי החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י, ומועסקים בה כ-3000 עובדים בכ-800 בתי ספר ברחבי הארץ.

נזכיר כי ביולי 2015 התחולל שינוי דרמטי באופן ההעסקה של מדריכי התכנית, כתוצאה ממאבק ההסתדרות למען עובדי הקבלן. בזכות מאבק ההסתדרות וההסכמות שהושגו בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לשר האוצר כחלון, יצאה לדרך רפורמה משמעותית שנועדה לשפר את מצבם של עובדי התכנית ולהגדיל את ביטחונם הכלכלי.

הצעדים במסגרת תכנית ניסנקורן-כחלון כללו שיפור במשכורתם של עובדי התכנית והבטחת ביטחונם הכלכלי הודות להעסקה רציפה במהלך השנה ומניעת פיטורי עובדים בחודשי החופש הגדול. כמו כן, הוחלט כי המדריכים בתכנית יהיו זכאים לשכר בחופשות החגים, בדומה ליתר העובדים בשירות המדינה. בהתאם להסכמות, החל מינואר 2017, צפויים להיכנס לתוקף שינויים נוספים שישפיעו על עובדי התכנית, בהם, תשלום קרן השתלמות, הגדלת שיעורי ההפרשות לפנסיה, והשוואת דמי ההבראה של העובדים, לשיעורים הנהוגים בשירות המדינה.

יודגש כי יישום ההסכמות המחייבות על ידי הנהלת החברה למתנ"סים נעשה באופן חד צדדי, תוך סירוב לחתום על הסכם קיבוצי, וללא תיאום עם ועד העובדים וההסתדרות. כתוצאה מכך מתקיימת פגיעה ממשית בעובדי התכנית.

במסגרת צעדי המחאה שמקיימים העובדים, ועד העובדים דורש לעגן את ההסכמות בהסכם קיבוצי, וזאת על מנת להבטיח את קיומן באופן מלא גם בעתיד, ללא תלות בשינוי הנסיבות, כתוצאה משינוי תנאי ההתקשרות עם מפעיל התכנית או החלפתו.

יו"ר ועד עובדי התכנית, אורי ליברטי, אמר היום כי: "ההסכם הקיבוצי הוא קריטי על מנת שנוכל לשמור על התנאים שהושגו גם בעתיד ולהסדיר נושאים נוספים, כמו תנאי השכר וההעסקה של עובדי התשתית, מנגנון שקוף להגנה מפני פיטורים ועוד. בקרוב יתפרסם המכרז החדש להפעלת התכנית, ואם לא יהיה הסכם קיבוצי שיגן עלינו ועל מה שהשגנו בעזרת ההסתדרות, אלפי עובדי קרב ימצאו את עצמם שוב ללא ביטחון תעסוקתי. נהגנו באחריות ושמרנו על איפוק במשך חודשים ארוכים אך הנהלת החברה למתנ"סים גוררת רגליים, תוך העמדת תנאים בלתי אפשריים לחתימה על הסכם קיבוצי. לא נותרה לנו ברירה אלא להמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותנו, עד שהעסקתם של עובדי ועובדות התכנית תוסדר באופן מלא".