תקציב החינוך יגדל ב- 4.7 מיליארד ₪ ויעמוד על סכום כולל של מעל 57 מיליארד ₪. תקציב החינוך בסימן צמצום פערים וחיזוק הפריפריה. צמצום מספר התלמידים בכיתה, מתן מענה מידי לצרכים של החינוך המיוחד, תגבור המצוינות במתמטיקה ובאנגלית. שר החינוך, נפתלי בנט: "בשנה החולפת ראינו לראשונה צמצום פערים מובהק במבחני המיצ״ב. זו תוצאה של מדיניות שבכל פעולה מחפשת לצמצם פערים- שיטת התקצוב הדיפרנציאלי, בהעדפה בפרויקט המתמטיקה והכל הפעולות שלנו- הפריפריה תחילה.

תקציב החינוך יגדל ב- 4.7 מיליארד ₪
תקציב החינוך יגדל ב- 4.7 מיליארד ₪

האחריות שלי כשר חינוך היא לדאוג שכל ילד בישראל יקבל הזדמנות שווה ויצא לחיים מנקודת זינוק שווה. הפערים בישראל גדולים ועתידו של ילד נקבע לא פעם על פי רמת ההכנסה של הוריו. את זה אנחנו חייבים לשנות. פערים עוד ישנם אך אנחנו נחושים להמשיך ולצמצם אותם.

שר החינוך, נפתלי בנט ומנכ"לית המשרד, מיכל כהן, הציגו הבוקר את תקציב משרד החינוך לשנים 2017 – 2018 בפני וועדת הכספים של הכנסת. תקציב המשרד כולל תוספת של 4.7. מיליארד ₪ למערכת החינוך. תוספת חשובה זו תגדיל ותעמיד את התקציב הכולל של משרד החינוך על כ- 57 מיליארד ₪ (בשנת 2016 עמד תקציב החינוך על כ- 53.3 מיליארד ₪).

תקציב משרד החינוך שם דגש על מתן מענה מידי לצרכים של החינוך המיוחד, צמצום פערים חברתיים וצמצום מספר תלמידים בכיתה. כמו כן, התקציב יכלול התייחסות לקידום שוויון הזדמנויות, תגבור המצוינות במתמטיקה ובאנגלית והרחבה משמעותית של בינוי הכיתות במדינת ישראל .

מעיקרי התוספות התקציביות: הנגשה פרטנית וכללית לתלמידים עם צרכים מיוחדים – כ- 127 מיליון שקלים (הנגשת סביבת הלמידה, הנגשת כיתות אקוסטיות, הנגשה של טיולים ופעילויות חוץ ופנים בית ספריות, הנגשת חומרי לימוד והנגשה טכנולוגית).

חיזוק החינוך הבלתי פורמלי בפריפריה – 155 מיליון שקלים, צמצום מספר תלמידים בכיתה – 100 מיליון שקלים, חיזוק לימודי האנגלית – 50 מיליון שקלים, תגבור מערך ההסעות במגזר הבדואי – 50 מיליון שקלים (המשרד מקים מערך הסעה ייחודי עבור ילדי הפזורה הבדואית כדי שכל ילד יוכל להגיע במימון המדינה למוסד חינוכי, החל מגיל 3), הארכת שנת הלימודים בחינוך המיוחד – 30 מיליון שקלים, חידוש מבנים ושיפוצים – כ-135 מיליון שקלים, חיזוק מבנים לרעידות אדמה – 80 מיליון שקלים, בניית בתי ספר טכנולוגיים –15 מיליון שקלים, בתי הספר של החופש הגדול (כיתות ג') – 50 מיליון שקלים.