עגלה לתינוקות ולפעוטות מהווה אביזר ניידות חיוני שאין לו תחליף. להלן מידע שאספנו עבור מי שרוצה לדעת יותר לגבי בחירה נכונה של עגלה: מהם המאפיינים של עגלה בטוחה, מתי כדאי לעבור מעגלה לטיולון וכן הלאה.

כלים

עגלה בגובה הנכון

בחירה בעגלה הנכונה מבוססת לרוב על עגלה בגובה הנכון. מדויק יותר לומר שהגובה של הידיות צריך להיות מדויק ומתאים. הורה שימצא את עצמו מסיע עגלה לאורך זמן עם ידיות שאינן נוחות יגלה עד מהרה שמדובר בחוויה מפוקפקת ואף במקור לגב תפוס ולכאבים.

שליטה נוחה

גלגלים באיכות גבוהה משפיעים לטובה על איכות הנסיעה. יחד עם זאת, לגלגלים טובים יש השפעה שאין לה תחליף על יכולת השליטה בעגלה. חשוב לבחון את המאפיין הזה, לוודא שהגלגלים אינם נתקעים ושהם מסתובבים בקלות. אגב כך, כדאי גם לשים לב שקיים מנגנון לנעילת הגלגלים.

רצועות לקשירה

עגלה ראויה לשמה חייבת לכלול רצועות לקשירה, בעלות תפסי איכות. הרצועות צריכות להיות קלות לכוונון וכאלו שמעגנות את התינוק או את הפעוט היטב למקומו. עגלות וטיולונים שאין בהם רצועות מצוינות יכולים להביא לפגיעה במקרה בו העגלה מתהפכת או מאבדת שיווי משקל (וכמעט לכל הורה זה קורה לפחות פעם אחת).

משקל העגלה

לצד עגלות שמאופיינות במשקל קל להפתיע של חמישה-שישה ק"ג, מסתבר שעדיין קיימים דגמים שמאופיינים במשקל כפול ואפילו משולש מכך. לרוב, מומלץ לבחור עגלה שמשקלה אינו עולה בהרבה על עשרה קילוגרמים. יחד עם זאת, יש עגלות מתוחכמות ששוקלות יותר מכך אך עדיין שומרות על ניידות גבוהה ובעלות כושר תמרון מצוין.

ההבדל שבקיפול

מרבית העגלות הטובות כיום מתהדרות בכך שהן ניתנות לקיפול. יחד עם זאת, יש הבדלים של ממש בין הדגמים השונים. יש דגמים שכדי לקפל אותם יש צורך לבצע מספר פעולות (כגון פירוק האמבטיה). לעומת זאת, יש דגמים שקל באופן מיוחד לקפלם וניתן לעשות זאת אפילו ביד אחת.

יציבות וגודל

לא לכל אחד תתאים עגלה גדולה כפי שלא לכל אחד תתאים עגלה קטנה. כדאי לבדוק היכן העגלה תאוחסן ביומיום, כדי להתאים בין גודל העגלה (המקופלת) לבין תא המטען של הרכב וכן לבדוק מה יתאים למעלית של הבניין. עגלה גדולה נחשבת ליציבה, אך יש גם עגלות קטנות יחסית שהן מאוד יציבות.

מתי עוברים לטיולון?

מתי עוברים מעגלה בסגנון אמבטיה לעגלה בסגנון טיולון? טווח הגילאים נרחב למדי. נכון יהיה לבצע את המעבר כאשר התינוק מתהפך ללא קושי ומראה אי נחת וחוסר סבלנות בשעה שהוא מצוי בעגלת אמבטיה.