ביום חמישי האחרון התקיים כינוס מיוחד של פורום מנהלי הרכש של הנגב בחברת אדמה מכתשים במפעל שבנאות חובב.

כלים
מנהלי רכש במכתשים נאות חובב. צילום יח"צ
מנהלי רכש במכתשים נאות חובב. צילום יח"צ

ביום חמישי האחרון התכנס פורום מנהלי רכש, שהוקם ביוזמה משותפת של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה באמצעות מעוף דרום, בחברת אדמה מכתשים במטרה לשמוע על תהליכי הרכש בחברה, שבמרכזם עומדת התפיסה כי שיתופי הפעולה בין הגורמים השונים בחברה הם המפתח להשגת יעדי החברה במגוון תחומים.

ציון ביטון, מנהל פרויקט מעבר צה"ל דרומה ופיתוח אזורי במערך המעוף, ציין כי "כחלק מהפעילות של מעוף לקידום עסקים קטנים ובינוניים בדרום אנו פועלים גם מול מוסדות העוגן הפועלים באזור ושואפים לחבר אותם לספקים הקטנים והבינוניים באזור". פלורין גדלבסקי, מנהלת מיזם ביזבנגב ברשות לפיתוח הנגב, הוסיפה כי "לשם כך הקמנו את פורום מנהלי הרכש, שמטרתו לחבר את מנהלי הרכש בחברות הגדולות באזור ולהוביל תהליכים מתוך החברות ובסופו של דבר לקדם את הכלכלה המקומית".

כינוס דומה נערך לפני מספר חודשים ברמת"א, מפעל התעשייה האווירית בבאר שבע, שהינם חברים בפורום.

פורום מנהלי הרכש הינו פורום מקצועי המורכב ממנהלי הרכש של מוסדות העוגן בנגב הפועל במסגרת מיזם יהב מוסדות העוגן מזה כשנתיים, ביניהם: כי"ל, אדמה מכתשים, רמת"א (תעשייה אווירית), טבע, ווישי, אוניברסיטת בן גוריון, בית חולים סורוקה, קבוצת קוקה קולה, טרה, סודה סטרים ועוד. מטרת הפורום היא לקדם נושאים מהותיים בנושאי רכש וקידום כלכלה מקומית מקיימת. בין הנושאים שנידונים בפורום - למידת צרכי הרכש של מוסדות העוגן המרכזיים בנגב, חשיבה משותפת כיצד מפתחים ספקים מקומיים ומנגישים להם את ההזדמנויות העסקיות המיוצרות ע"י מוסדות העוגן הנ"ל.

בסוף הרבעון הראשון של 2017 יקיים פורום מנהלי הרכש ועידת עסקים ראשונה, בה מנהלי המפעלים ומוסדות העוגן המרכזיים יציגו את ההזדמנויות העסקיות המיוצרות בארגונים שלהם וינגישו לספקים את כל המידע על מנת להיות ספק מוסמך של הארגונים הנ"ל.