אז מה באמת הדברים החשובים שצריך לחשוב עליהם כאשר מחפשים קבלן שיפוצים במרכז? זה שאלה יחסית מורכבת אבל החלטנו לקחת את הזמן כדי לענות על הדבר הזה בצורה מעט יותר מעמיקה. ואת זה ננסה לעשות עם יוני אברהם מחברת א י פרויקטים, המתמחה בכל סוגי עבודות הקבלנות לבית.

יוני שתף אותנו איך זה להיות חברה קבלנית בשוק של היום?

תשובה: זאת בהחלט תקופה קשה היום להיות קבלן שיפוצים במרכז. אנחנו חיים במדינה לא קלה ולא פשוט בכלל לפעול בתחום שלנו. הלקוחות כמעט לא מאמינים במה שאנחנו עושים, לתחום יצא שם רע מאוד. בגלל אחוז מאוד קטן של בעלי מקצוע שעושים את הדברים בצורה לא אמינה, בהחלט ניתן להגיד שכל התחום סובל בגלל מעטים.

יוני תסביר קצת איך זה משפיע עליכם למשל?

תשובה: אז כאמור המצב הזה יוצר תחושה שעלינו לעבוד הרבה יותר קשה כדי לזכות באמון הלקוחות. אנחנו צריכים לתת הצעות מחיר הרבה יותר מדויקות. הצעת המחיר אמורה להיות כל כך מדויקת, כל כך מפורטת שהלקוח צריך להבין בדיוק של 100 אחוזים מה הוא הולך לקבל ומה הוא הולך לשלם. בגלל הנוכלים בשוק, כבר לא ניתן להשאיר אפילו 5 אחוזים של חריגות או טעויות כי הלקוח ישר יניח שאנחנו משקרים לו. אז אנחנו כמו כולם, נאלצים לעבוד הרבה יותר קשה כדי לבצע עבודות פשוטות ביותר, אבל אלו החיים.

יוני ומה בעניין התחרות?

התחרות היא דבר שאנחנו רגילים אליו באופן יחסי, ככה זה בישראל. על כל תחום יש הרבה מאוד אנשים שעושים את כל הדברים ונותנים את כל השירותים. זה בסדר גמור ואלו הדברים שאנחנו צריכים להתמודד איתם. זה בסדר גמור אנחנו ערוכים לכך ורגילים לצורת העבודה הזו.

אנחנו צריכים להקפיד על שקיפות משמעותית הרבה יותר, אנחנו צריכים להקפיד שכל דבר שנאמר מול הלקוחות ייאמר בכתב ולא להשאיר שום דבר למילים שלא נרשמות, בעיקר צריך לעבוד תחת ההנחה שהלקוח אולי י'קבל הצעות יותר זולות משום קצת, אבל כאשר הוא יבין בדיוק על מה הוא משלם הוא יחליט לעבוד עם מי שנותן לו את המקסימום במחיר סביר, אנחנו מאמינים בלקוחות והם נותנים לנו אמון בחזרה.